10-08-2012, 09:42 AM
Hvis det er til ræv er tvistet ikke så vigtigt. Et 50 eller 55 grs projektil hostet afsted med 1.200 m/s lukker luften ganske effektivt ud af rævene. Skal den bruges til madvildt vil nogle foretrække tungere projektiler, og så kan 1/9 eller ligende i twist være en ide. Men så kunne man også overveje en 243.
Selv har jeg en 22-250 med 1/14 og den gør arbejdet med ræve, bævere, rådyr, gæs og sortfugle perfekt. Jeg bruger varmint, spidsskarp og de hedengangne TBBC alt efter hvad jeg skal skyde. Den er indskudt på 200 meter.
Men kort så vælg 223 hvis afstandene er begrænsede og 22-250 hvis du vil kunne række lidt længere eller bare vil se ægte red mist...
Mvh.
Yeti
Selv har jeg en 22-250 med 1/14 og den gør arbejdet med ræve, bævere, rådyr, gæs og sortfugle perfekt. Jeg bruger varmint, spidsskarp og de hedengangne TBBC alt efter hvad jeg skal skyde. Den er indskudt på 200 meter.
Men kort så vælg 223 hvis afstandene er begrænsede og 22-250 hvis du vil kunne række lidt længere eller bare vil se ægte red mist...
Mvh.
Yeti
Mvh.
Yeti
Yeti