20-08-2012, 09:06 AM
Hej grunden til jeg ønsker mig en riffel med kort løbslængde. Er at jeg i foråret erfarede, at rådyerne ikke længre kommer ud på markerene som tdeliger, efter jeg har plandet nogle ha. med energipil. En af de sidste dage i bukkejagten gik jeg en tur i pilene og der var dyren. Min 6,5 er med 60 cm løb var lidt uhandy. Jeg har også en 223 med noget korter løb, men de små hurtige er ikke for gode når der bare er lidt bevoksning.
Det jeg så gik og tænkte var, at jeg kunne købe en riffel med vekselpibe, da der er en af de andre rifler jeg godt vil have skiftet. Så købe en kort pibe sammen med. Men noget andet er vel at balancen også bliver dårlig ,hvis det er en riffel der normalt er 60 cm løb på?
Vekselpibe fordi jeg vil prøve at holde antallet af rifler ned. Schultz og Larsen fordi det er dansk og skårne riffelpiber.
mvh. Jagtbonden
Det jeg så gik og tænkte var, at jeg kunne købe en riffel med vekselpibe, da der er en af de andre rifler jeg godt vil have skiftet. Så købe en kort pibe sammen med. Men noget andet er vel at balancen også bliver dårlig ,hvis det er en riffel der normalt er 60 cm løb på?
Vekselpibe fordi jeg vil prøve at holde antallet af rifler ned. Schultz og Larsen fordi det er dansk og skårne riffelpiber.
mvh. Jagtbonden