Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvor mange skud kan en 223 rem pibe klare?!!...
Der er ingen tvivl om at hurtige kalibre (i reglen det man også kalder "overbore" ) altså meget og langsomt krudt og lille kugle-diameter, vil slide mere på piben end de "tykke og langsomme"

Det fleste "magnum" kalibre hører til i "pibe-brænder" klassen, men en kaliber som 6,5x55 "falder lidt udenfor" da den også bruger meget langsomt krudt og har ret stor hylstervolumen i forhold til kugle-diameteren.. Det kan måske forklares af at den kaliber oftest lades til lidt lavere tryk end "magnum" kalibrene.

Jeg har ikke anden erfaring med "levetiden" på piber end den 6,5x55 jeg har med "snotblød rust-træg amerikanerpibe" som ifølge navnkundige eksperter her på dette forum altid er slidt håbløst op efter blot et par tusind skud... Jeg ligger nu et sted mellem 2800 og 3500 skud med den pibe og den skyder stadig lige så præcist som da den var ny... Go figure [:I]

køber man en riffel der er brugt, gør man naturligvis klogt i at prøveskyde den med noget kvalitets-ammo, og gerne et par forskellige fabrikater. Kan riflen skyde præcist (Definer selv her [Wink]) med dem alle (begge to....[Big Grin]) er den nok OK..

Personligt ville jeg ikke købe en riffel med en kendt 3000 skuds historie (uanset vedligehold) uden et fornuftigt afslag i prisen, der er jo næppe 3000 præcise skud mere i bøssen....[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar

Beskeder i denne tråd
Hvor mange skud kan en 223 rem pibe klare?!!... - af dravis - 23-08-2012, 03:07 PM

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)