Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sauer 202 Outback. Låselængder og muligheder?
Det er en meget spændende diskussion. Jeg er helt enig i, at en vellykket konstruktion af aluminium skal være "tænkt" i aluminium helt fra tegnebordet. Man kan ikke bare kopiere en stålkonstruktion, og så regne med det holder.

Og det er jo lige præcist i det spændingsfelt jeg befinder mig, for Spuhr montagen er konstrueret helt i aluminium lige fra starten, men Sauer 202 låsestolene er ens i stål og aluminium. Ihvertfald bruger de samme aftrækshus, magasin, pibe, skæfte og montage, så jeg vil tro de er dimensioneret fuldstændig ens.

Spørgsmålet er igen, om nogen har bemærket, at det skulle give ringere præcision i aluminiumslåsen end i stållåsen ? Konstruktionen har alligevel snart 30 år på bagen, så nogen må da have bemærket det, hvis det er tilfældet.

P.S. "Only for the record". Spuhr skriver at montagen er lavet af 7075 T651 aluminium. Jeg har ikke fundet udtrykkket " Air craft grade" på hans hjemmeside, men jeg har nu heller ikke ledt [Wink].

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet,
men præcisionen er religionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar

Beskeder i denne tråd
Sauer 202 Outback. Låselængder og muligheder? - af LasseScout - 31-08-2012, 02:16 PM

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 16 gæst(er)