16-12-2012, 06:10 PM
Citat:quote:
Originally posted by CFR
Det med at tilladelsen skal udleveres, er jo selvopfundne regler i nogle politikredse. Hvis ikke man har tilladelsen hos sig, hvordan kan man så legitimere at man er ejer af riflen? Derfor ville jeg heller ikke drømme om, at udlevere min tilladelse. Der hvor jeg får udstedt tilladelser, spørger de heller ikke til originalen, og jeg kan ikke engang huske om jeg skulle vise en kopi, jeg havde den ihvertfald med ud igen, da jeg forlod kontoret.
Der er jo ret beset, ikke noget som helst der forbyder en at bruge ens riffel mens man venter på at der bliver udstedt en ny tilladelse. Tilsvarende er der jo heller ikke noget til hinder for at man køber ammunition, og hvis man virkelig ville hamstre, så havde man nok gjort det inden man satte riflen til salg.
En slutseddel skal egentlig bare tjene sælger i at have navn og adresse på køber, i tilfælde af at der skulle opstå tvivl/tvist.
Men som alt andet med våbentilladelser kan man konstatere, at der findes folk med selvopfundne regler alle steder [xx(][xx(][xx(]
Christian
Hvor ved du det fra?? Og hvorfor foregår det lige præcis rigtigt i DIN politikreds??
Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Fair