20-12-2012, 07:21 PM
Tilladelsen til låsestole og piber er gratis. Det fremgår direkte af våbenloven. Han behøver ikke tilladelse til skæftet, montagen eller kikkerten.
Jeg mener vi på et tidspunkt diskuterede, om man på den smarte måde kan have sig en riffel på to gratis tilladelser, men den gik vist ikke. Noget med, at man ikke må samle en riffel af forskellige stumper selv, det skal man have en bøssemager med fremstillingstilladelse til. Han skal så give den et nyt nummer, og registrere den som en ny riffel.
Men hvis din kammerat starter med at købe en låsestol og betale for en almindelig riffeltilladelse til den, så vil jeg næsten tro, at han efterfølgende kan få en gratis tilladelse til en tilhørende pibe, og så er den vel ikke længere.
M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
Citat:quote:
§ 6 b. For indgivelse af ansøgning om tilladelse efter denne lov betales 840 kr. For følgende tilladelser betales dog ikke:
1) Tilladelser til ammunition,
2) tilladelser til piber, låsestole, aftagelige magasiner og baskyler,
3) tilladelser til lyddæmpere og optisk elektroniske sigtemidler med lysstråle eller med elektronisk lysforstærknings- eller infrarødt udstyr,
4) ind- og udførselstilladelser,
5) tilladelser til genopladning,
6) tilladelser vedrørende de eksplosivstoffer, der er omfattet af forbuddet i § 1,
7) tilladelser til blankvåben,
8) tilladelser til handlende,
9) tilladelser til signalvåben og kombinerede gas- og signalvåben,
10) tilladelser til tilskudsberettigede museer i henhold til museumsloven.
Stk. 2. Afgiften nedsættes til det halve, hvis ansøgeren i forvejen har en våbentilladelse, for hvilken der er betalt fuld afgift.
Jeg mener vi på et tidspunkt diskuterede, om man på den smarte måde kan have sig en riffel på to gratis tilladelser, men den gik vist ikke. Noget med, at man ikke må samle en riffel af forskellige stumper selv, det skal man have en bøssemager med fremstillingstilladelse til. Han skal så give den et nyt nummer, og registrere den som en ny riffel.
Men hvis din kammerat starter med at købe en låsestol og betale for en almindelig riffeltilladelse til den, så vil jeg næsten tro, at han efterfølgende kan få en gratis tilladelse til en tilhørende pibe, og så er den vel ikke længere.
M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
Hilsen Lasse
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.