01-01-2013, 11:06 PM
Hvis du har et enligt stort dyr for,er det ikke super sansynligt at det er en so med grise. Der hvor jeg var på grise-jagt i sverige i December,så aftalte vi,at hvis der kom et enligt stort dyr for,så gav vi den lige fem minutter inden vi skød,for at se om der skulle komme smågrise frem af mørket. På dén måde er man temmelig sikker på ikke at lave noget skidt. Allerede første aften kom jeg i dén situation,og efter 5 minutter slap jeg kuglen mod det enlige dyr,som jeg i mørket vurderede til at veje omkring 50-60 kg. Men at vurdere størrelsen på et enligt dyr er ikke så nemt i mørke,og det viste sig at være en fin keiler på noget over 100 kg[]
Et par af mine kammerater havde so med grise for,og de kunne nemt se forskel,selv kl 3 om natten,men man skal naturligvis være meget opmærksom på hvad man laver. Ofte så ser du de små/unge grise inden big-mamma entrere scenen[]
Jeg har aldrig set nogen "pukkel" over hoften på en keiler,men bestemt een over forkroppen,den er typisk høj fortil,og lavere i bagkroppen.
PS-ja,dét er absolut en jagtform man kan blive temmelig afhængig af[:p]
Hilsen Ulrik
Et par af mine kammerater havde so med grise for,og de kunne nemt se forskel,selv kl 3 om natten,men man skal naturligvis være meget opmærksom på hvad man laver. Ofte så ser du de små/unge grise inden big-mamma entrere scenen[]
Jeg har aldrig set nogen "pukkel" over hoften på en keiler,men bestemt een over forkroppen,den er typisk høj fortil,og lavere i bagkroppen.
PS-ja,dét er absolut en jagtform man kan blive temmelig afhængig af[:p]
Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik