07-01-2013, 09:21 PM
Citat:quote:
Originally posted by CFR
Er ideen med stort set al genladning ikke at finde netop den patron der passer til den specifike riffel [?]
Jeg har ikke nævnt det i mit første indlæg, men jeg skar lidt af krudtmængden i det andet forsøg med kortere friflugt netop for at ikke opnå forhøjet tryk. Jeg udregnede forskellen vha af QL, men jeg havde ikke en kronograf dengang til at bekræfte dette. Men jeg er nu temmelig sikker på, at det mere var ændringen i friflugten, der gav den øgede præcision - i pågældende ladning i min riffel.
Der er mange måder at opnå glimrende præcision og vi som genladere har rigtig mange parametre at vi kan forsøge at justere. Og når alt andet går galt, så kan man jo altid prøve den måde producenten foreslår []
Jo det er jo hovedgevinsten ved at genlade []
Min oplevelse angående præcision er at det er individuelt om det spiller ved lav eller højt tryk, der en man nød til at prøve sig frem med patronlængde og krudtmængde mens man holder øje med maxtryk tegn ved om hylsterbunden begynder at udvide sig http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=22171
MVH Bjarne
MVH Bjarne