Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HG Firearms - Picatinny/Stanag rail til Mauser M03
Yeti:
Mit problem i forhold til HG-railen er som følger:
Hvis jeg med en original montage skal have piben af min M03, så skal jeg skubbe til to lever'ere, løfte kikkert og montage af og derefter fjerne piben.

Hvis jeg med en HG-rail skal have piben af min M03, så skal jeg dreje på to lever'ere, løfte kikkert og montage af, skrue railen af og derefter fjerne piben. Det betyder, at jeg altid skal have et passende værktøj med (jeg gætter på torx el.lign), hvilket jeg gerne vil undgå. Desuden skal der holdes styr på den løse rail med skruer og "møtrikker", hvilket jeg også gerne vil undgå.

Derfor spurgte jeg firmaet, om ovennævnte omkring railen var rigtig forstået. Det kunne man ikke svare på, hvorfor jeg stillede spørgsmålet i tråden her.

På baggrund af GT's svar i tråden her må jeg konkludere, at ovenstående er rigtig opfattet, og at afmontering af piben derfor er mere besværlig med HG-railen end med den originale.

Jeg anerkender fuldt ud, at løsningen er billigere, og da specielt hvis der er tale om flere kikkerter, men altså også set frem mit synspunkt ringere.

Det er som skrevet også i orden, at man har prioriteret at kunne flytte forreste ring længere frem - men det ville jeg gerne undvære til gengæld for mulighed for at nemt at kunne tage piben af.

Derfor kan det også godt være at jeg ender med at købe en rail og så skære et stykke af. Det havde bare fra min stol været en bedre løsning at undgå stykket.

Mvh
Lundgaard
Mauser M03 - .243 Win., .308 Win., 9,3x62
Tikka 695 Master Pro Continental - 6,5x55
Otterup M70 - 22 lr
Air Arms S510 Xtra FAC - 5,5 mm
Swarovski Z6(i) 2-12x50 BT
Meopta R1r 3-12x56 RD
Hawke Airmax 30 SF 4-16x50
Svar

Beskeder i denne tråd
HG Firearms - Picatinny/Stanag rail til Mauser M03 - af Lundgaard - 09-03-2013, 12:21 AM

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 6 gæst(er)