Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HG Firearms - Picatinny/Stanag rail til Mauser M03
Citat:quote:

Originally posted by Lundgaard

Jeg overvejer at købe sådan en rail i one piece-udgaven. På billederne på firmaets hjemmeside ses det, at railen rager lidt frem foran den forreste ring i låsestolen. Da railen i sig selv ikke er hurtigt aftagelig, er det vigtigt, at piben kan løftes ud uden først at skulle tage kikkerten af og derefter afmontere railen.

Firmaet kan ikke lige svare på, om piben kan tages ud med railen monteret, så derfor vil jeg høre, om nogen på VTF ved, om det kan lade sig gøre? Umiddelbart ser der ikke ud til at være den fornødne plads til at løfte piben op.

Jeg har overvejet, om railen kan vendes om, men da den er med indbygget "elevation" (mindst 10 MOA), er det ikke lige en farbar vej.

Man kan så selvfølgelig skære det forreste stykke af railen, men det nok ikke noget jeg selv kan klare med mine 10 tommelfingre. Da railen koster ca. 1.200 kr. med fragt, og da et sæt ordentlige aftagelige ringe koster 8-900 kr., er man på ca. 2.000 kr. Da en original montage kan købes for 3.000 kr., er prisforskellen efterhånden temmelig lille, hvis man skal til at betale nogen for at skære lidt af railen. Så kan man selvfølgelig have flere aftagelige ringe med tilhørende kikkerter til railen, men det er ikke aktuelt for mit vedkommende.

Mvh
Lundgaard

Kan du ikke bare få en til at skære det forreste af railen såfremt du ikke skal bruger det forreste hak, det tager ikke 2 min.

Så kan du bruge HG Firearms´ løsning, den er lige så god og stabil og tilmed langt billigere[:p] Yderligere kan du med eks. Leupold QRW, få ringe i 3 forskellige højder for optimal lav montage, dette er jeg ikke sikker på du kan med den originale montage.

Så set fra min side: Lige så god og stabil montage i den rigtige højde, lige så fleksibelt og laaangt billigere[:p][Smile]

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar

Beskeder i denne tråd
HG Firearms - Picatinny/Stanag rail til Mauser M03 - af Nemo - 09-03-2013, 01:05 PM

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 9 gæst(er)