14-05-2013, 10:32 AM
Jeps, jeg vidste det.
Glem nu de to decimaler. De er intet værd på ting der er så "flydende" som plastic. Havde det været en del til et stanseværktøj, så havde jeg medgivet at to decimaler havde været realistisk.
Det du bør gøre er at bruge éet enkelt projektil.
Måle PATRONLÆNGDEN og lægge denne måling til grund for indstilling af seater dien. Denne låses forsvarligt. og du lader resten af dine patroner uden at stille det mindste på dien.
Så bruger du nemlig "orgiven" og ikke den upræcise spids på projektilet.
Hvorfor mon amierne bruger "meplat uniforming"??
Det er for at få nogle projektiler der vitterligt er ens.
Selv har jeg i en årerække ladet et antal patroner hvortil der årligt går mellem 100 og 120 kg krudt. I den tid har jeg aldrig oplevet en æske projektiler der har været "eens" på længden inden for hundrededele, måske nærmere inden for tiendedele.
Der er altid nogen der stikker uden for.
For lige at teste tog jeg en æske Berger og en æske Lapua Scenar og målte dem. Ved Berger var der næsten 0,2 mm i differrance og ved Lapua´en var der op til 0,25mm.
Dette er vel og mærke ved to typer match projektiler af meget høj anerkendelse.
Ved Noslers projektiler (Accubond og Ballistic Tip) ligger differancen omkring 0,15mm.
Så hvis der skal "myrekneppes" så er det ikke spidsen af projektilet der skal være referencen men et punkt på rundingen af projektilet idet det er konsistent efter værktøjet projektilet er formet i.
Alt ialt noget der hjælper enormt i almindelige jagtrifler[][B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
Glem nu de to decimaler. De er intet værd på ting der er så "flydende" som plastic. Havde det været en del til et stanseværktøj, så havde jeg medgivet at to decimaler havde været realistisk.
Det du bør gøre er at bruge éet enkelt projektil.
Måle PATRONLÆNGDEN og lægge denne måling til grund for indstilling af seater dien. Denne låses forsvarligt. og du lader resten af dine patroner uden at stille det mindste på dien.
Så bruger du nemlig "orgiven" og ikke den upræcise spids på projektilet.
Hvorfor mon amierne bruger "meplat uniforming"??
Det er for at få nogle projektiler der vitterligt er ens.
Selv har jeg i en årerække ladet et antal patroner hvortil der årligt går mellem 100 og 120 kg krudt. I den tid har jeg aldrig oplevet en æske projektiler der har været "eens" på længden inden for hundrededele, måske nærmere inden for tiendedele.
Der er altid nogen der stikker uden for.
For lige at teste tog jeg en æske Berger og en æske Lapua Scenar og målte dem. Ved Berger var der næsten 0,2 mm i differrance og ved Lapua´en var der op til 0,25mm.
Dette er vel og mærke ved to typer match projektiler af meget høj anerkendelse.
Ved Noslers projektiler (Accubond og Ballistic Tip) ligger differancen omkring 0,15mm.
Så hvis der skal "myrekneppes" så er det ikke spidsen af projektilet der skal være referencen men et punkt på rundingen af projektilet idet det er konsistent efter værktøjet projektilet er formet i.
Alt ialt noget der hjælper enormt i almindelige jagtrifler[][B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
www.hgfirearms.dk
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]