17-05-2013, 02:55 PM
Nu må jeg tilstå, at jeg ikke har sat mig grundigt ind i det, men som jeg forstår Supercrono, så er der meget kort afstand mellem sensorerne, og den opstilles foran mundingen ligesom en optisk kronograf. Det betyder at den bliver temmelig følsom for oplining med riflen, hvor en lidt skæv vinkling mellem sensorlinie og kuglebane ændrer på den afstand projektilet tilbagelægger mellem de to sensorer, og dermed selvfølgelig på den målte hastighed.
Mangnetospeed spændes fast på piben og liner selv op, så alene her ville jeg forvente det problem elimineret, rent bortset fra, at man også er hurtigere og nemmere i gang med målingerne med magnetospeed.
Men nu vil jeg lige surfe lidt mere rundt og læse nogle brugeranmeldelser. Jeg tager muligvis en tur om til Kamerika til næste år, så der er tid til at overveje før jeg køber. Jeg kan jo godt kronografere allerede nu, selvom opstillingen er lidt bøvlet.
M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
Mangnetospeed spændes fast på piben og liner selv op, så alene her ville jeg forvente det problem elimineret, rent bortset fra, at man også er hurtigere og nemmere i gang med målingerne med magnetospeed.
Men nu vil jeg lige surfe lidt mere rundt og læse nogle brugeranmeldelser. Jeg tager muligvis en tur om til Kamerika til næste år, så der er tid til at overveje før jeg køber. Jeg kan jo godt kronografere allerede nu, selvom opstillingen er lidt bøvlet.
M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
Hilsen Lasse
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.