06-09-2013, 11:13 AM
Jeg føler med dig Kras. Jeg havde også købt Zeiss 6-24 x 56 i den tro, at jeg fik en ultimativ Long range og jagtkikkert. Men den var besværlig at nulstille og indskyde, den havde alt for smalt indstillingsområde og, værst af alt, den var ikke randskarp ved små forstørrelser. Havde den omkring Zeiss som påstod den ikke fejlede noget. Så den måtte ud af vagten. Jeg kom også hele tiden til at dreje på lysknappen istedet for parallaksen.
Nu har jeg en S&B 5-25 x 56, og den lever op til alle mine forventninger. Den er heldigvis uden MTC og lås på kliktårnet, det generer mere end det gavner. Den er knivskarp ved alle forstørrelser, og den kan klikke en hvilken som helst kaliber helt ud forbi den afstand hvor den bliver subsonisk, dvs. så langt som kaliberen kan række.
Havde egentlig troet, at den ville være mindre egnet til jagtbrug, men den klarer også det fint. Den vejer selvfølgelig godt til, og det er ingen drivjagtkikkert, det er helt sikkert, men den er perfekt til det den er bygget til.
M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
Nu har jeg en S&B 5-25 x 56, og den lever op til alle mine forventninger. Den er heldigvis uden MTC og lås på kliktårnet, det generer mere end det gavner. Den er knivskarp ved alle forstørrelser, og den kan klikke en hvilken som helst kaliber helt ud forbi den afstand hvor den bliver subsonisk, dvs. så langt som kaliberen kan række.
Havde egentlig troet, at den ville være mindre egnet til jagtbrug, men den klarer også det fint. Den vejer selvfølgelig godt til, og det er ingen drivjagtkikkert, det er helt sikkert, men den er perfekt til det den er bygget til.
M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
Hilsen Lasse
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.