09-01-2014, 12:51 AM
Tillykke med den flotte gris[]Det er altså fedt at finde sådan en god stor gris i mørket,det er ikke nemt at vurdere deres størrelse i mørket inden skuddet[] Jeg skød selv en keiler i samme størrelse sidste år,iøvrigt ikke så langt fra hvor Rolin slår sine folder. Rent kulinarisk vil jeg sige det sådan,at ikke engang grill-pølserne kunne jeg klare smagen/lugten af. Kun spegepølserne (Som der endte med at blive pænt mange af!) kunne jeg lide. Så snart der kom varme under kødet,så var orne-"duften" dér. Min erfaring er at ornelugten først træder frem i forbindelse med varmebehandlingen, og derfor er fremstilling af spegepølser,og koldrøget inderlår som jeg også lavede vejen frem til anvendelse af "Herrekød". Og man ikke kan krydre sig ud af problemet.
Iøvrigt, resten af husstanden her kunne ikke lugte noget "grimt" når der kom varme under kødet, men jeg er åbenbart meget "følsom" overfor denne duft.
Hilsen Ulrik
Iøvrigt, resten af husstanden her kunne ikke lugte noget "grimt" når der kom varme under kødet, men jeg er åbenbart meget "følsom" overfor denne duft.
Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik