15-01-2014, 05:06 PM
Citat:quote:
Originally posted by GT
Nu blander i tingene sammen!
På billedet ved den røde pil, cirka, er der en kaliberafhængig boring.
Når denne øges men kaliberet bibeholdes, vil der være mindre flade at gassen kan slå på derfor mindre kraft plus der vil være en større åbning at gassen kan slippe igennem.
Derfor mindre belastning af konstruktionen.
Enig
Rotationen/torsion skabes når gassen rammer overfladen i hullet (godstykkelsen) og har intet med boringen i fronten at gøre.
Den aksiale boring ved radialhullerne er ens på uanset kaliber.
Det er denne tykkelse der dels frembringer torsion men i særdeleshed giver styrke i konstruktionen!
Det er egentlig også det jeg spørger til [:I]. Jeg vil mene at hvis den kaliber afhængige boring gik hele vejen igennem, så ville man opnår to ting (efter min mening). 1. større styrke i konstruktionen og 2. bedre effekt af gassen på de skrå flader (selvspænden/rekylbremsning), men opnå den ulempe rent fremstillingsmæssigt at man skulle have flere individuelle flammedæmperen på lager
Bores denne op til f.eks 1,5mm tilbageværende gods vil det resterende materiale blive slået istykker af gassen med tid. Aaner ikke hvor lang tid, men åbenbart i enkelte tilfælde ret kort tid???[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]