16-05-2014, 06:07 PM
Jeg gik ned til stigen kl. 0511(skydetid), var på plads ca. 20 min. senere, på et tidspunkt kommer der en gaffelbuk ovre på naboens side, den fortsætter ned langs skoven, ca. 20 min.senere lyder et skud bag skoven, jeg havde nær gjort noget grimt i bukserne, det ligner sgu da ikke noget at vække folk er sidder og småsover,nå, lidt senere går det et skud lidt længere væk, jeg tænker :det var så det, kravler ned af stigen og går gennem skoven, da jeg når skellet kan jeg se 2 mand nede i mosen, de kigger over mod den anden nabos hozhsitz og jeg bliver enig med mig selv om at det er ham der har skudt skud nr. 2, nå, tilbage i stigen, efter ca. 10 min. er det så at det bliver underligt, pludselig kan jeg høre at der går en rundt og råber HÆÆÆP HÆÆÆP nede bag skoven, han får nu ikke noget ud af at gå på drivjagt for der sker ikke en dyt.
Jeg aftaler med de andre at vi kører til morgenkaffe[:p], på vejen gennem reviret ser jeg et dyr ude på marken, hvafa det er en buk, ud af bilen, fat i riffel og skydestok og afsted, på et tidspunkt får jeg så meget hold på ham at jeg kan se han er i bast, nå tilbage til bilen og morgenkaffen.
Efter kaffen kærer jeg tilbage og kravler i stigen, der sker ikke andet end at jeg ser en rå og en fasan så ved 11tiden kravler jeg ned og kører hjem.
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Jeg aftaler med de andre at vi kører til morgenkaffe[:p], på vejen gennem reviret ser jeg et dyr ude på marken, hvafa det er en buk, ud af bilen, fat i riffel og skydestok og afsted, på et tidspunkt får jeg så meget hold på ham at jeg kan se han er i bast, nå tilbage til bilen og morgenkaffen.
Efter kaffen kærer jeg tilbage og kravler i stigen, der sker ikke andet end at jeg ser en rå og en fasan så ved 11tiden kravler jeg ned og kører hjem.
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det