19-06-2014, 12:31 PM
Citat:quote:
Originally posted by wolf_skate
Citat:quote:
Originally posted by Kjeldsen
Jeg har i 280AI og 338 win mag gjort den erfaring at TSX og TTSX ikke kunne skyde ordentlig med langsomme krudttyper. Så jeg vil anbefale, at du prøver et relativt hurtigbrændende krudt fx N203B og ser om det hjælper. Derudover tror jeg de bedst kan lide ladninger tæt på maks.
Mvh Søren
det er netop det jeg har gjort med min 375Ruger..203b..fin samling kom i 'stiv ladning' 250gr TTSX med v0=ca 880m/s hvis jeg husker rigtigt(til vidre en elgtyr skråt forfra på 15-20m-> 30-40m så lagde den sig)..men som sagt 6,5r[xx(] fler forskeligge krudt , sætte dybder (også dybt) etc..= på 100m,roder rundt med 3skuds 5cm grupper eller mere + strøere! (og vil ned på omkring ½ MOA som jeg ved riflen kan lave)..på 200m samme billede bare x2
/wolf_skate
Scout for a blind dog - and throw him a bone
Tja, nogle rifler kan bare ikke lide en bestemt kugle. Hvis du har haft riflen ordentligt renset, kan jeg kun ét trick mere, men måske har du prøvet det. Skift hylster. Prøv evt. med to andre typer. Jeg ved det lyder underligt, men jeg havde en 7mm rem mag, der ikke ville skyde med Nosler Partition. Jeg skiftede krudt og sættedybde i et væk, uden resultat. I arrigskab skiftede jeg fra Norma hylstre over i Remington. Og i første forsøg var præcisionen der. Ikke fordi Remington er bedre end Norma, de var bare anderledes.[]
mvh Søren