25-09-2014, 08:38 PM
Jeg vil godt tilslutte mig Dravis´oplevelse. Sjovt nok har jeg også en Steiner. Det er dog en "Wildlife" 8x42 med præcist 10 år på bagen ( fik den i 40 års fødselsdagsgave af min kone). Om natten kan jeg se meget mere i den kikkert end i sigtekikkerterne, og jeg har sammenlignet med både Zeiss 3-12x56 HT, Zeiss 6-24x 56 Fl, S&B PMII 5-25x56 og Swarovski Z6 3-18x50.
Så min konklusion er, at jeg ikke har brug for bedre håndkikkert om natten end jeg har, for det jeg kan se mere ved at bruge 5.000-8.000 kr. på en bedre håndkikkert, kan jeg alligevel ikke skyde på, på grund af sigtekikkertens begrænsninger.
Skulle jeg alligevel vinde i lotto, så jeg kunne se stort på udgiften, ville jeg nok vælge en Steiner Nighthunter 8 x 44 Xt. Jeg gider ikke slæbe større kikkert med, og en kikkert der ligger hjemme er intet værd.
M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
Så min konklusion er, at jeg ikke har brug for bedre håndkikkert om natten end jeg har, for det jeg kan se mere ved at bruge 5.000-8.000 kr. på en bedre håndkikkert, kan jeg alligevel ikke skyde på, på grund af sigtekikkertens begrænsninger.
Skulle jeg alligevel vinde i lotto, så jeg kunne se stort på udgiften, ville jeg nok vælge en Steiner Nighthunter 8 x 44 Xt. Jeg gider ikke slæbe større kikkert med, og en kikkert der ligger hjemme er intet værd.
M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
Hilsen Lasse
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.