Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Olieskud
Citat:quote:

Originally posted by ran

Putter generelt ikke olie i piben... renser piben med børste et par gange om året...
Og hvis den er "storeslem" med megen tombakbelægning får den omgang kobberrens og efterfølgende en børste. Til sidst gennemhældes den med en stor kande kogende vand og piben stilles lodret på en måde, så luft kan trække op gennem piben. Den varme pibe vil opvarme luften som stiger til vejrs og trækker ny "tør" luft op gennem piben, som hurtigt tørrer.

Hvis en riffel ikke skal bruges meget længe, kan jeg dog godt finde på at trække en olieprop igennem. Men trækker straks derefter en tør prop igennem igen. Det fjerne ikke hele olien - der sidder stadig en meget tynd film tilbage. Hver sæsonstart kontrolleres indskydningen (før bukkejagt, før efterårsjagt og på evt. rejse) ... det i sig selv udgør "olieskud"... ;-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)

Svar

Beskeder i denne tråd
Olieskud - af Basse - 11-11-2014, 02:10 PM
Olieskud - af ran - 11-11-2014, 02:52 PM
Olieskud - af ran - 11-11-2014, 03:00 PM
Olieskud - af dravis - 11-11-2014, 05:42 PM
Olieskud - af GT - 12-11-2014, 03:19 PM
Olieskud - af n/a - 12-11-2014, 03:56 PM

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)