Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp. Jeg har måske ødelagt mit løb.
Hej Cillo.

Det du der oplever er bare træls.
Desværre for nogle få år tilbage fik jeg renoveret en Sauer 3000 Drilling ved en erfaren Bøssemager.
Han varmebrunerede også løbet, men det så mildest talt forfærdeligt ud, så jeg bad ham om at få det udbedret, hvilket han ikke havde udstyret til.
Men efter lidt diskussion blev vi enige om at han skulle sende den forbi Per Langvad og få ham til at udføre en stryge brunering.
Da løbet kom tilbage skinnede den "som en katteskid i måneskin", jeg ringede op til Per Langvad for at takke for et fremragende stykke arbejde, samtidigt fortalte jeg ham hvorfor den skulle en tur forbi ham. Så blev han helt stille i telefonen, fordi den oplysning ville han gerne have haft inden han begyndte at brunere. Fordi så ville han helt sikkert have tjekket "klangen" i piben/løbet inden han begyndte at stryge brunere.
Han oplyste mig faren ved at varmebrunere og sagde at det var kun riffelløb man gør det ved og at det vidste "min Bøssemager" helt sikkert også.
Så stod jeg der med aben og diskuterede lidt med min daværende Bøssemager.., det var fandme en træls oplevelse og det sidste projekt han lavede for mig.

Men som der bliver oplyst, snak med NP Nielsen eller Per Langvad, det er nok de 2 som kan redde dig ud af situationen.
Indlevere du geværet i et af landets våbenhuse og ber dem om at lodde piberne sammen igen, så kan du nok ikke være sikker på at de skyder i samme retning efterfølgende...

Held og lykke med projektet.
Svar

Beskeder i denne tråd
Hjælp. Jeg har måske ødelagt mit løb. - af Fedder - 29-04-2015, 03:00 PM
Hjælp. Jeg har måske ødelagt mit løb. - af CP - 29-04-2015, 03:12 PM
Hjælp. Jeg har måske ødelagt mit løb. - af CP - 29-04-2015, 08:05 PM

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)