15-07-2015, 01:32 PM
Hej CP
Jeg vil prøve at svare med rødt på nedennævnte.
Intet er næsten mere forkert, end det du skriver [][8D]
Men undskyld mig - jeg husker altså ikke nøjagtige årstal, men du kan selv finde dem ved at google tilbage eller endda finde relevante tråde på dette udemærkedede forum[^]
CP
Jeg har respekt for mange af de ting du skriver, men respekten bliver godt nok noget udvandet, når du udtaler dig så bastant, og desværre så fejlbehæftet.[V]
Mvh
Korthår[]
Jeg vil prøve at svare med rødt på nedennævnte.
Intet er næsten mere forkert, end det du skriver [][8D]
Men undskyld mig - jeg husker altså ikke nøjagtige årstal, men du kan selv finde dem ved at google tilbage eller endda finde relevante tråde på dette udemærkedede forum[^]
Citat:quote:
Originally posted by CP
Blev Hjortevildts grupperne i sin tid dannet, ud fra et påbud fra Vildforvaltningsrådet ?
Nej de blev dannet som modpol til ønsker i Vildtforvaltningsrådet om udprægede fredninger af kronvildtet - hen over hovedet på jægerne. Daværende formand for Danmarks Jægerforbund Ole Roed, fik dengang indført en "borgfred" i 6 år, hvor der blev nedsat regionale hjortevildtsgrupper med en DJ repræsentant for bordenden, men ellers med repræsentanter fra landbrug, skovbrug, DN, friluftsrådet og dyrenes beskyttelse, for i fællesskab at søge løsninger af frivillighedens vej til bl.a. at opfylde de samme 4 målsætninger, som vi har i dag. Altså ikke noget med trofæjægere - det er simpelthen noget vrøvl!
Nej, det var frivillige interessegrupper (trofæjægerne og de der sad/sidder på kronvildts jagten)
De er i dag lobbyister/"embedsmænd" og dem der danner tonegrundlaget for Vildtforvaltningsrådet
De regionale hjortvildtgrupper er stadig sammensat som ovenfor beskrevet. De frivillige resultater udeblev desværre, så nu har Vildtforvaltningsrådet mistet tålmodigheden og pålagt den Nationale hjortevildtsruppe at komme med en indstilling i løbet af i år!
Så ordstillingen er vel i virkeligheden "bagvendt"
Det er de lokale hjortevildsgrupper der har pålagt den nationale Hjortegruppe af få Vildtforvaltningsrådet til at stille disse "opgaver" (ønsker fra trofæjægerne)
Det er simpelthen et usselt og forkert postulat[xx(]
CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP
Jeg har respekt for mange af de ting du skriver, men respekten bliver godt nok noget udvandet, når du udtaler dig så bastant, og desværre så fejlbehæftet.[V]
Mvh
Korthår[]