21-12-2016, 08:18 PM
Citat:quote:
God jagt, men …
Formand for Danmarks Jægerforbund Claus Lind Christensen siger om ministerens forvaltningsplan:
- Hvis man udelukkende anskuer planen fra jægernes synspunkt, er det en udmærket plan. Vi får øget jagttid på kalve mod at opgive noget af jagttiden på hjort ældre end spidshjort, og vi slipper for arealkrav. Der er god jagt i det her – ganske enkelt. Men da Danmarks Jægerforbund samtidig bakker op om Vildtforvaltningsrådets målsætninger om en mere harmonisk bestandssammensætning, er jeg bekymret for, at ministerens plan ikke rækker, siger Claus Lind Christensen, som samtidig tilføjer:
- Nu får vi jægere tre år til at vise, at vi kan løfte opgaven. Ministeren har valgt kun i vist omfang at følge Vildtforvaltningsrådets indstilling, og jeg skal ikke lægge skjul på, at jeg ville ønske, at ministeren havde fremlagt sin plan for medlemmerne af Vildtforvaltningsrådet først. Den helt store styrke ved rådet er, at vi på tværs af interessegrupper indgår kompromisser og bliver enige om, hvilken vej vi skal gå. Det giver et fantastisk ejerskab til de beslutninger, der bliver truffet. Derfor er jeg også glad for, at Venstres ordfører på området Thomas Danielsen udtaler, at der fortsat er fuld tillid til rådet, for det, mener jeg, er helt essentielt for det videre arbejde med at sikre en mere harmonisk bestand af kronvildt og for jagtpolitikken i sin helhed, siger Claus Lind Christensen.
Hold da op, jeg troede at han var ansat af jægerne for at varetage vore interesser, istedet for at klappe i sine små hænder er han tøsefornærmet[xx(] og den med at Jægerforbundet bakker op om VFR er da vist en tilsnigelse, jeg kender ihvertfald ikke ret mange der giver det indtryk.
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.