Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jeg skal snart bygge nyt hus. Faglige spørgsmål.
Det lyder til gengæld usundt, nu forstår jeg A-bolts indlæg.

Afhængig af detaljerne i systemet kan man nemt komme til at installere en Svampe/virus/bakteriesmittegenerator i sit hus. I fordamperen er vanddampen selvfølgelig steril, men gennem slanger og dyser afkøles og kondenseres det, og så kan alt ske. Jeg tænker skimmelsvamp og legionella bakterier som de åbenlyse, men der er sikkert flere. Luften i Danmark bliver aldrig så tør så det giver problemer, så jeg ville aldrig vælge den løsning.

Nu bliver jeg pludselig glad for den slange der løber fra mit ventilationsanlæg til afløbet i teknikskabet.

@Lani: Du er velkommen på besøg, så kan vi kigge på tingene og snakke om hvad vi ville have gjort anderledes hvis vi skulle bygge i dag. Jeg har f.eks. fortrudt at jeg var så fokuseret på budgettet at jeg fravalgte carport og udhus. Det havde været rigtigst at bygge samtidig med huset, men jeg var for nærig, og nu bliver det aldrig pænt med noget påklistret. Til gengæld er jeg glad for, at vi brugte to måneder ekstra i planlægningsfasen på at få indretningen med værelser, entre og våbenrum helt rigtig. De ting er nemme at ændre på tegningen, men umulige at rette bagefter, så der må man ikke forhaste sig.

En detalje der irriterer mig er de elendige papdøre man får som standard. Håndtagene falder af, og et enkelt vredesudbrud fra en lille dreng giver huller i pappet. Der ville jeg nok vælge en bedre kvalitet i dag, men de kan selvfølgelig skiftes hen ad vejen.

Og så en sidste ting: akustikken! I et moderne køkken-alrum med klinkegulv, glasvæv på væggene og gipsloft er der en elendig akkustik. Er der bare et par gæster eller er børnene lidt højrøstede er det ikke til at høre hvad man selv tænker. Det hjælper lidt at vælge trælofter som vi gjorde, men ikke nok. Få opsat akkustikplader eller måske Trold-tek i loftet for at dæmpe lyden.

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar

Beskeder i denne tråd
Jeg skal snart bygge nyt hus. Faglige spørgsmål. - af LasseScout - 21-02-2017, 12:49 PM

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)