28-11-2004, 02:32 PM
Citat:quote:
Originally posted by ID
Ok - så langt så godt. Du husker, at jeg viste dig hvordan låsen gik i AI'eren og du sagde at den bare var "Smooth" - jeg fortalte dig også, at jeg syntes, at låsen let gik op når jeg kravlede.
På Slutstykke ( http://www.sluttstykket.com/portal/index...pic&t=5341 ) er den en, der nævner, at 7,62x51 er lidt længere - kunne det så tænkes, at bundstykket låste en lille smule hårdere ved en decideret Nato-kaliber (noget med Head Space)? Ja ja - jeg ved godt at jeg sidder og "morgentænker", men alligevel.
Med venlig hilsen
Don't Eat the Yellow Snow
Bare du ikke får dig en morgenspiller []
Michael..Kig lige på at han skriver 1/10.000 mm. Tag lige dit digital skydelære og stil den på 1/100 mm. Det er *** og ingenting. Hvis du læser om genladning vil du støde på lidt om hylstertrimning, og et hylster som .308 win ville kunne variere op til 3/10 mm i længden og stadigt fungere. Det der er interessant, er placeringen af skuldrene målt fra bunden af hylstret. Dette kan man som genlader og patronfabrikant placere ret præcist i en sizer-die- og så er den ged barberet. Hvis du vil have en ide om målene på dine hylstre nato som civile, kan du første tuche dem over hele hylstret, for derpå at føre dem ind i kamret, nå de så udtages vil du kunne se om de klemmer. En anden ting du kunne gøre var at få dem opmålt på det lokale maskinværksted, i en profil-projektor eller hvis det forefindes så en 3D-målemaskine. Sidstnævnte foretrækkes men findes kun i et fåtal af virksomheder, dog mailer jeg gerne en adresse til et firma i nærheden af Stenløse der haver begge. Mht din riffel er den ikke for slap, den er blot mere Smooth end de fleste bryder sig om...Den er for godt tilpasset [:p]
Mvh.
Lars/Great Dane kalibermongolen
lars@reloadersnest.com
Great Dane