01-12-2004, 02:56 AM
Citat:quote:
tag feks. AMA .308 eller som skrevet på æsken 7,62x51 nato, der er hylstret gjort omkring en 1/10 mm tykkere, dette er en ændring der er kommet år efter den blev opfundet. Det betyder så også at i en del jagtvåben fungerer den ikke særligt godt. Men eftersom basishylstret er det samme, er kaliberet det også. Et jagthylster der bliver blæst af i et nato kammer bliver jo ligeledes 1/10 mm større.
Mvh.
Lars/Great Dane kalibermongolen
lars@reloadersnest.com
Citat:quote:
Min simple konklusion er derfor: .308W og 762x51NATO er samme kaliber, når man betragter den som Standard Ammo og ikke "Custom genladet"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Nu er jeg rund på gulvet[:0]
Bekræfter I hinanden? eller modsiger I hinanden?.
Citat fra Norma's ladebog:
An important note; The 308 Winchester is not entirely indentical to the 7,62x51mm NATO, owing to differences in tolerances; therefore, some commercial rifles vill not handle military ammunition.
De første år jeg havde riffel, trænede jeg meget med 7,62x51mm og uden problemer. Selv til feltskydninger hvor der skulle skydes 3 skud på f.eks 20 sek. fungerede de fint.
Om den AMA jeg fik dengang var anderledes ved jeg ikke, men hvis jeg bruger AMA i min riffel nu, bliver hverandet hylster siddende i kammeret, resten bevirker at jeg næsten ikke kan rive låsen tilbage.
Mvh.
mphansen
Mvh.
mp
mp