29-08-2005, 09:19 PM
Citat:quote:
Originally posted by Buskruit
Ja, kære fru Fruen, man kan finde mange underlige dyr.
Tjek den her og fortæl så hvad der er for en størrelse []
Den betragtes nogen steder som et skadedyr, da den har for vane at gå i huller.
Specielt ved svimmingspools kan den være yderst generende for de badende da i mangel af en egnet hule kan finde på at hoppe i afløbene og dermed forårsage lokale oversvømmelser []
I øvrigt et underligt dyr. Hvorledes formeringen foregår er forskerne ubekendt idet man har udelukkende fundet individer af hankøn.
Uha - det er da et af de grimmeste af den blåhovede race, som jeg nogensinde har set på to ben. Og et sjældent foto.
Den nedstammer fra luskebukserne og skørtejægerne, begge på fædrenes side, og er kendt under mange navne - og endnu flere øgenavne. Den latinske betegnelse er putihulpluralis.
Den er udbredt over hele jordkloden, findes i flere farver og både med og uden behåring. De største eksemplarer trives under de varmere himmelstrøg, men jo tættere temperaturen er på nulpunktet, jo større behov har man brug for lup og pincet for at kunne få hold på den.
Mange, især kvinder, holder den som kæledyr, nogle indtil flere ad gangen - men det forårsager ofte en del postyr, da samtlige arter og underarter er meget territoriehævdende.
Var jeg på jagt, ville jeg nedlægge den - sikke et hovedmonteret trofæ man kunne få over spisebordet []
Mange hilsener
Fruen
Spænd lige emhætten ...
Mange hilsener
Fruen
Spænd lige emhætten ...
Fruen
Spænd lige emhætten ...