05-12-2005, 10:52 PM
Citat:quote:
Originally posted by Claxel
Citat:quote:
Originally posted by M@x.
Endnu et bevis på hvor fremragende en 35Wheelen virker.
Hinden blev ramt skråt ovenfra, af den nedfaldende kugle(afstand ca 75m)og bare vægten var nok til at slå den i jorden.
Hej M@x
Tillykke med dåben[]
Det må være vidunderligt med et sådant specialkaliber til trebenede dyr. Havde den nu stået på 82 meter, så ville kuglen have gået for lavt og kun ramt benet. Og med kun to ben tilbage, så er flugt nærmest umulig. [][]
Det vil med andre ord sige, at den virker helt ud til 93 meter på den slags byttedyr[]
K&B Clax []
Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est[/green]
Hej Claxel.
Jeg har måttet udvide mit "ballistiske chart" med et extra felt kaldet "Hochstandens elevation". Det udvider anvendeligheden med flere meter.[]
I øvrigt var der et ret utroværdigt vidne til hændelsen. Min nabopost sad og drømte om kronvildt i sådan en grad at han forvekslede drøm med virkelighed.
Bl.a drømte han at på trods af hans snorken på posten, vrimlede det med kronvildt omkring ham. En rudel på 10-12stykker skulle vist nok have passeret ham på tæt hold, men fik fært af ham og stak bort.
Jeg tror ikke det var færten alene, men osse synet af ham og den dybe rallen fra hans svælg.[:0][xx(]
Da lyden fra min 35 Whelen vækkede ham, røg han op og himlede om alt det hjortevildt han havde set. Man skulle ellers tro at han havde udsovet eller osse galer hanen lidt senere på Nim og Hvirring kanten.
I hvert fald er der aldrig noget der er kommet for tidligt fra de kanter.[]
--
mvh M@X.
DRALF champion.
Before using gun - read warnings in
instruction manual available free from
"Sturm, Ruger & Co. Inc. Southport, Conn. USA"
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....
Mvh M@X 2.1
Mvh M@X 2.1