08-02-2006, 12:56 PM
Hej
Historien minder mig om et sted i Polen, Myslibus tæt ved Tyskland.
Vi ankom 4 mand i slut August og skulle på jagt.
Efter 2 dage havde Svogeren og jeg selv haft ild i bøssen og var mere end tilfredse med os selv.
de 2 andre kneb det lidt mere med.
Men den ene fik nu super jagtføring: i den lille Fiat sad de nu
4 mand chauffør, spotter(af en aller anden grund på bagsædet, sammen med jægeren og chief stalker (CS) på pladsen for hvor han kun kiggede i kort og talte i mobiltelefon).
På et tidspunkt ser spotteren fra bagsædet en buk ud af bagruden.
CS knalder nu med mobiltelefon chaufføren en over nakken fordi han ikke bremsede noget før.
Bakgear.............. brems ............ ud af bilen. Bukken stod nu
på den anden siden af et birkehegn ca. 30 meter væk og havde åbenbart ikke regnet hverken fiat eller indhold for særligt farlige.
jægeren får skydestokken op og prøver at finde bukken gennem hegnet
men kan ikke rigtig får hold på den. her kom CS så gående fra bilen
og spørger om bukken var væk............... det var den så.
Jægeren fik dog skudt buk senere og som en helt urimelig bonus skød han både grævling og vaskebjørn. Af skud hullerne kunne man se, at 30-06 med BLØD næse ikke er for lille til de 2 arter. Fantastisk ekspansion på så få centimeter.
4 manden der heller ikke havde haft det fornødne held fik også sin
special behandling. Lørdag aften inden afgang holdt polakkerne møde
om hvad de skulle gøre og pludselig siger den ene "hvad med den invalide" vi troede de mente Carsten, som godt brokkede sig over ryggen, men ligefrem invalid. Det var nu også en gammel buk de mente.
Den holdt til i en æblehave og havde ikke løst til at gå langt derfra.
Af hensyn til den invalide jæger glædede polakken sig over at Carsten
var linksskytte................ja det passer bedre til venstre styrede biler...........det ville Carsten nu ikke høre tale om.
Bukken gik fint i haven og kunne på grund af en gammel anskydning ikke
løbe fra Carstens mere end langsomme 6,5 med 10 gram Mega.
Vi har siden hen fortalt andre polakker om den fantastiske service der blev ydet i Myslibus, men de vil ikke sætte 3 mand på hver jæger ej heller anskyde vildt så det bliver mere stationært.
Så markeds økonomien har trods alt ikke helt fordærvet dem endnu.
Folk mener jeg er selvglad ! Det passer ikke. Jeg er kun halvt så selvglad, som alle andre ville være i mit sted.
K.K. Steincke
Historien minder mig om et sted i Polen, Myslibus tæt ved Tyskland.
Vi ankom 4 mand i slut August og skulle på jagt.
Efter 2 dage havde Svogeren og jeg selv haft ild i bøssen og var mere end tilfredse med os selv.
de 2 andre kneb det lidt mere med.
Men den ene fik nu super jagtføring: i den lille Fiat sad de nu
4 mand chauffør, spotter(af en aller anden grund på bagsædet, sammen med jægeren og chief stalker (CS) på pladsen for hvor han kun kiggede i kort og talte i mobiltelefon).
På et tidspunkt ser spotteren fra bagsædet en buk ud af bagruden.
CS knalder nu med mobiltelefon chaufføren en over nakken fordi han ikke bremsede noget før.
Bakgear.............. brems ............ ud af bilen. Bukken stod nu
på den anden siden af et birkehegn ca. 30 meter væk og havde åbenbart ikke regnet hverken fiat eller indhold for særligt farlige.
jægeren får skydestokken op og prøver at finde bukken gennem hegnet
men kan ikke rigtig får hold på den. her kom CS så gående fra bilen
og spørger om bukken var væk............... det var den så.
Jægeren fik dog skudt buk senere og som en helt urimelig bonus skød han både grævling og vaskebjørn. Af skud hullerne kunne man se, at 30-06 med BLØD næse ikke er for lille til de 2 arter. Fantastisk ekspansion på så få centimeter.
4 manden der heller ikke havde haft det fornødne held fik også sin
special behandling. Lørdag aften inden afgang holdt polakkerne møde
om hvad de skulle gøre og pludselig siger den ene "hvad med den invalide" vi troede de mente Carsten, som godt brokkede sig over ryggen, men ligefrem invalid. Det var nu også en gammel buk de mente.
Den holdt til i en æblehave og havde ikke løst til at gå langt derfra.
Af hensyn til den invalide jæger glædede polakken sig over at Carsten
var linksskytte................ja det passer bedre til venstre styrede biler...........det ville Carsten nu ikke høre tale om.
Bukken gik fint i haven og kunne på grund af en gammel anskydning ikke
løbe fra Carstens mere end langsomme 6,5 med 10 gram Mega.
Vi har siden hen fortalt andre polakker om den fantastiske service der blev ydet i Myslibus, men de vil ikke sætte 3 mand på hver jæger ej heller anskyde vildt så det bliver mere stationært.
Så markeds økonomien har trods alt ikke helt fordærvet dem endnu.
Folk mener jeg er selvglad ! Det passer ikke. Jeg er kun halvt så selvglad, som alle andre ville være i mit sted.
K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev