28-09-2006, 01:29 AM
Citat:quote:
Originally posted by M@X
Jeg gik lige i gang med at montere en kikkert på den lille ny .222 som jeg købte på Lauritz.
Jeg rodede lidt i bunken af udtjente kikkerter og blikket faldt på en ældre Doctor 1,5-6 X 42. Der lå osse et sæt 30mm ringe og det hele blev skruet oven på riflen.
Så vidt så godt - så centrerede jeg trådkorset, så der var lige mange klik til hver side og boresightede kikkerten.
Nå, den var godt nok noget skæv mod bagbord, så jeg klikkede mod styrbord.
Hov - hvad er nu det - der mangler ca. 20 klik[!]
Af med montagen og bytte rund på det der kan byttes og vendes, for at se om der er en skævhed i de dele. Det var der IKKE.[xx(]
Så centrerede jeg kikkerten jeg trådkorset igen og løsnede skruerne på ringene. Da jeg drejede kikkerten 180° så højdejusterskruen vendte nedad, flyttede trådkorset sig ca. en halv meter mod styrbord på 50 meters afstand. Når jeg så klikkede helt ud i den ene side og drejede kikkerten tilbage igen, så flyttede korset sig stadig omkring 10cm og kan således aldrig komme til kunne klikkes ind til træfpunktet.[xx(][]
Eneste mulighed er at anvende en justerbar montage som f.eks Millet eller Redfield. Det er alligevel en skævhed i kikkerten der er til at få øje på[]
Nå, jeg må finde en anden gammel kikkert[:0]
Er der nogen der vil købe en Doctor med extrem stor vandring mod bagbord [B)][]
--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...Dakota.gif [/IMG]
Tillykke med den lille ny []
Hvilken af dem blev det [?]
Håber du finder nogle briller der er i orden.
JPL
JPL