31-05-2007, 02:29 AM
Citat:quote:
Man kan vel godt være imod en forening for trofæ fikserede mennesker uden "at hamre alt ned" ?
Vi har uanset hvordan man vender og drejer det, en ret fornuftig råvildt stamme!!
Hvor fremgår det i foreningen at det er trofæerne de fokuserer på og ikke dyrenes alder?
Jeg må sige at jeg til at starte med synes om ideen med foreningen men som man ser reaktionerne og folks holdning til situationen så mener jeg det er ørkesløst og er egentligt af den holdning at det kan være ligegyldigt.
Men hvorfor skal det være så sort og hvidt??
- Hvorfor ikke bare skyde "modne dyr" uagtet de forbandede horn.
Man graver vel heller ikke sine kartofler op før de er modne eller høster kornet halvvejs???
- Hvordan kan det så være at man til de hersens bukkepralemøder over det ganske land skal forherlige en vitterligt forkert afskydning??
- Hvordan kan det være at der mange steder ses spring af råvildt med f.eks 15 dyr hvoraf der kun et enkelt individ er af hankøn? Er det en "en ret fornuftig råvildt stamme!!"?
Vi vil bare ikke indse problemet. Derfor skyd for fanden skyd[].
Så løser problemet sig hen ad vejen af den ene eller den anden vej.
Er det virkeligt så svært at indse det ikke hjælper konsekvent at lave en så skæv kønslig afskydning?
Hånden på hjertet så er jeg personligt ligeglad hvad folk gør, så længe de kender konsekvensen af det de gør.
Som et forum medlem en gang sagde herinde:
"Jagten har vi fordi de sidste 99% af danmark fortsat bærer over med os og accepterer vores hobby".
PS: Det skulle dog ikke undre mig hvis foreningen med tiden fik noget politisk indflydelse og rent faktisk fik udrettet et eller andet.
Til den tid er det for sent at klynke, så hvorfor ikke melde sig ind i foreningen og påvirke den af den vej??
/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
www.hgfirearms.dk
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]