28-06-2007, 05:53 PM
Så vidt jeg ved er M96 aldrig blevet brugt i krig, da Sverige ikke har været i krig efter 1896.
Mauser M96 er både produceret af Mauser, og senere af både Carl Gustav og Husquarna. Den findes også som M96/38 og en række andre navne.
Når der står WAFFENFABRIK MAUSER OBERSDORF, så PLEJER årstallet at stå på den forreste receiver ring.
Se dette billede af en Mauser produceret M96
Men da din er en Mauser, så KAN det også være en M98.
Der er noget med diameter af ringene og afstanden mellem foreste og bagerste ring i receiveren.
Disse data kan jeg dog ikke i hovedet.
Glædelig Jagt fra Grønland
Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Mauser M96 er både produceret af Mauser, og senere af både Carl Gustav og Husquarna. Den findes også som M96/38 og en række andre navne.
Når der står WAFFENFABRIK MAUSER OBERSDORF, så PLEJER årstallet at stå på den forreste receiver ring.
Se dette billede af en Mauser produceret M96
Men da din er en Mauser, så KAN det også være en M98.
Der er noget med diameter af ringene og afstanden mellem foreste og bagerste ring i receiveren.
Disse data kan jeg dog ikke i hovedet.
Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))