30-08-2007, 01:43 AM
Citat:quote:Nej det vil jo ikke skade med "crash tests" for våben, men den for bilbranchen relaterer den så også så vidt mulig til virkelighed, det er jo feks ikke særlig vægtigt men crashhastighed på 250 km/t mod en mur...
Selvom sprængningsulykker er sjældne så forekommer de - desværre af og til med stor personskade. Ser man kynisk på omkostningerne ved alvorlige ulykker, så fatter jeg simpelthen ikke, at man inden for våbenbranchen ikke forlængst har udarbejdet standardiserede "crash tests" - om ikke andet så på frivillig basis (så kunne producenterne af de våben, der ikke stillede op frivilligt se hvad forbrugernes reaktion var på det). Omkostningerne ved at ofre 10 rifler i destruktiv afprøvning er INTET i forhold til omkostningerne ved en enkelt ulykke. Bilbranchen har forlængst fattet fordelene ved standardiserede tests - det er good business at holde liv i sine kunder!
Citat:quote:Om det er virkelighed må flere tests kunne svare på
ja nu nærmer dit eksempel sig nok den grumme virkelighed
Citat:quote:”Kiler sig uhjælpeligt fast” tvivler jeg dog på da piben i dette område er så kraftig at den ikke giver efter så der tror jeg kun der er one way ticket og det er frem efter, men der vil "formodentlig" være øget friktionen ved havariet
men som du selv skriver, kan det forreste af projektilerne deformeres så det kiler sig uhjælpeligt fast
Citat:quote:Det er jo så lige det hvad astronomiske højder indebærer, men alt andet lige vil de to sidste punkter også besvares bedre med en stribe test af overladninger - pibeblokeringer og des lige i forhold til hvad der ville kunne forekomme i virkeligheden...
Da krudtet endnu ikke er brændt færdigt så langt tilbage, stiger trykket til astronomiske højder og totalhaveri er uundgåeligt (på den ene eller den anden måde
MVH BlaserGun