10-12-2007, 09:33 PM
Citat:quote:Jeg skriver at jeg forstår det, jeg skriver ikke at jeg synes at det er i orden.
Originally posted by STROM
Jeg kan godt forstå at han benytter sig af trykket til at skyde et stykke kronvildt.
det forstå jeg ikke: alene det at sætte sig på post når naboen driver på sit areal, er til at brække sig af.
Jeg er ikke opvokset med jagt, og har derfor ikke mesterlæreuddannelsen. Derfor mangler jeg en del nuancer, som man ikke får på et jagttegnskursus.Samtidig giver det en mulighed for at se tingene lidt på afstand, og ikke være så bundet af "sådan har vi altid gjort". Jeg kender ikke til skeljægerproblematikken på min jagt, men har ofte været irriteret over reglen omkring jagtstigers afstand til skel. Jeg kan nu se hvorfor den er der. Jeg synes bare at det er en mærkelig måde at regulere det på. Hvis der står et træ, må man jo gerne klatre op i det. Desuden er det jo ikke et problem med kuglefang i kuperede områder.
Problemet er jo ikke at han sidder i skellet, og skyder, problemet er at han gør det når naboen driver jagt, og dermed udnytter det tryk.
Det er altså ikke i orden at udnytte tryk fra andre jagter
Det er åbenbart heller ikke i orden (ifølje DJ) at udnytte tryk fra landbrugsmaskiner (i DK)
Er det i orden at udnytte tryk fra et motionsløb?
Det er åbenbart i orden at udnytte tryk fra vind/bølger (andetræk
Det er åbenbart i orden at udnytte tryk fra hunde og børn med kæppe [].
Det er ikke helt let.
Uffe
Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Uffe
Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.