19-12-2007, 03:00 PM
Citat:quote:
Originally posted by halvautomat
Hvis jeg var dig så købte jeg en riffel i 9,3x62 som passer til rekylen... den skal have vægt og godt skæfte - samt en kikkert med god øjenafstand.
Jeg hører ikke til flokken der er vildt optaget af vekselløb. I mine øjne har man aldrig en riffel som er 100% skudt ind - eller det ender med, at det kun er en af piberne som bliver brugt.
Det må være muligt at finde en brugt riffel i 9,3-62 til fornuftige penge (det var min [8D]) og så købe en kikkert med størst mulig øjenafstand. (der findes jægere som er i stand til selv med en 6,5 x 55 af få "øjenkontakt" - så derfor køb en ordentlig kikkert med 9 cm afstand evt. køb en Leupolle hvis den skal være billig og så vrid den ned på lav forstørrelse når du ligger ned og skyder []
Swarovskis Z6 og Z6i 1-6x24 fåes i en EE model med 12 cm øjen afsatand i stedet for 9cm. Vejledende udsalgs pris på Z6i ligger på ca. 14000kr men har da fået tilbudt den til 12500kr uden at presse en våbenhandler.
Jeg mener husquarna har produceret rifler i 9,3x62 og disse ligger i et pris leje på ca. 4000 kr brugt.
Når du skal op i rifler med større rykel er øjen afstanden vigtig. Har selv købt en for billig kikkert til min 338wm og det fungere simplethen ikke for mig når jeg skal skyde med den[B)] Da jeg prøve skød den inden jeg købte den med en Zeiss kikkert fungerede det fint[:I]
Alle meninger udtrykt af undertegnet er undertegnets egne meninger og giver ikke udtrykt for tidligere eller nuværrende arbejdsgiveres holdninger.
Mvh
Christensen
Christensen