11-01-2008, 01:00 PM
Citat:quote:
Originally posted by vejle jægeren
Det har været diskuteret før om det kan lade sig gøre. Derfor prøvede jeg at tegne begge hylster i AutoCAD og lægge dem oven på hinanden. Det viste sig at 6,5x55 kun er større i dimension de første 18,7251 mm fra bunden og det drejer sig om 0,075 mm i hver side hvor det er størst afvigelse.
Så jeg tænkte om 0,075 mm virkelig kan betyde så meget. Hvis man omkamrede en 6,5x55 til 6,5-06 vil hylsteret ikke bare udvide sig de sølle 0,075 mm til hver side???
Og hvis det er det problem med at bruge en almindeligt dieset til 6,5-06 kunne man vel bare tage lidt at den i en drejebænk med en kammerrival til 6,5x55 eller et andet værktøj?
Jeg ved ikke om jeg er helt galt i byen, men det er bare en stor drøm jeg har []
Håber der er nogen som er lidt klogere på emnet der kan komme med kommentar. Inden jeg finder en våbensmed og overtaler ham til at prøve på min S&L M97dl 6,5x55 pibe
Der skal mange erfaringer til at gøre et helt liv.
Been there - done that.[xx(]
Jeg HAR prøvet at omkamre en 6,5 X 55 til 6,5-06. Jeg gjorde som du foreslår - riv kammeret op - lad nogen patroner og skyd. Det gik da osse nogenlunde indtil jeg skulle kalibrere hylstrene. De gik så tungt i die-settet at jeg var ved at bøje håndtaget på ladepressen. Så drejede jeg kammeret ud i bagenden og pressede og limede en bøsning i. Så kamrede jeg igen, men der kom en "kant" eller "mærke" på hylsteret lige i overgangen mellem bøsning og gammel pibe. Det gør at hylstrene "sidder fast" i kammeret og bliver sværere at trække ud.
Løsningen for dig er at omkamre til 6,5-284 og købe et nyt magasin.
--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....
Mvh M@X 2.1
Mvh M@X 2.1