18-01-2008, 07:53 PM
Citat:quote:
Originally posted by JBN
Hej Carlos
Til min .308 har jeg brug 150 grains Hornady FMJ samt Hornady 150 grains SP med 42 grain Norma 202 og Magnum fænghætter som Norma er så glade for.
Disse har i min riffel samme træfpunkt på 100 m så jeg er dejligt fri for at stille på noget som helst; men det fritager jo heldigvis ikke for kontrol skydning inden man skal på jagt []
JBN
I en periode brugte jeg Hornady 150 grains SP. De koster kun 1,70 kr/stk. Dem brugte jeg til det hele - både bane og rådyrjagt.
De laver dog et lidt større udgangshul end jeg bryder mig om. Måske det skyldes at jeg skyder med maksladning. MEn samlet omkostning for en patron, når du har hylstret, ligger på ca. 3,50 kr... det samme som en billig spidsskarp patron... og så slipper du for indskydning hele tiden... når du slipper for at skifte mellem spidsskarp og blødnæset...
.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)
Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)
Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)