27-04-2008, 06:59 PM
Min far havde engang købt et parti billige russiske haglpatroner til at skræmme mågerne væk fra minkfarmen med. Forladningen var lavet af avispapir, så der fløj en hel side af "Pravda" efter haglsværmen når skudet gik [xx(].
En af patronerne var en "afterburner". Først klikkede den, så gik der nogle sekunder, så kom skudet. Der har sikkert været fnuller fra forladningen i ildkanalen, det er blevet antændt af fænghætten, og da gløden nåede krudtet så gik skudet.
Eller det er den forklaring vi er blevet enige om, der er jo ikke noget usædvanligt at se i hylsteret bagefter, men det lyder plausibelt for mig.
Det havde næsten været rarere hvis der ikke havde været nogen ildkanal, så var det bare blevet en klikker.
Næste parti haglpatroner blev købt i en lidt bedre kvalitet []
Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
En af patronerne var en "afterburner". Først klikkede den, så gik der nogle sekunder, så kom skudet. Der har sikkert været fnuller fra forladningen i ildkanalen, det er blevet antændt af fænghætten, og da gløden nåede krudtet så gik skudet.
Eller det er den forklaring vi er blevet enige om, der er jo ikke noget usædvanligt at se i hylsteret bagefter, men det lyder plausibelt for mig.
Det havde næsten været rarere hvis der ikke havde været nogen ildkanal, så var det bare blevet en klikker.
Næste parti haglpatroner blev købt i en lidt bedre kvalitet []
Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.