19-10-2008, 11:26 PM
Citat:quote:
Originally posted by LasseScout
Citat:quote:
Nej det er netop det, det IKKE er.
Er der åbnet for natjagt - så er der åbnet for natjagt.
I mørke er alle katte grå, og ingen kan efterfølgende kontrollere om det er det ene eller andet som er skudt (hjort, buk eller andet), og det vil efter min mening - med de meget små arealer som vi har i Danmark - give "brodne kar" og/eller krybskytter rigtig gode kort på hånden til udøvelse af mere eller mindre lyssky gerninger.
jamen så gør det dog lovligt det hele !!! Det fungerer da fint i Sverige, Polen og Grønland, så hvorfor ikke i Danmark.
Bestandene har det jo fint, så jeg fatter ikke at man ikke kan vise danske jægere samme tillid som polske, svenske og grønlandske. Selv skyder jeg hellere end gerne længe før og efter solens op- og nedgang....
Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Jeg kender ikke til de jagtlige forhold i Grønland og Sverige, men i Polen er der store krav til størrelsen på jagtreviret (min. 3.000 ha så vidt jeg husker) OG der er samtidig strikse krav til antal, køn og alder på det vildt som må afskydes på de enkelte revirer.
Skal natjagt frigives i Danmark, tror jeg det vil blive nødvendigt med kvoter, arealbegrænsninger eller andre af de "fy-ord" som et stort flertal af danske jægere helst vil være foruden.
mvh
Korthår