28-12-2008, 08:19 PM
Hotlips gjorde det igen [] Kerneskudt på bladet. Skudafstand 14m og rålammet gik ned på stedet[]
Jeg var for tredie år i træk inviteret med den lokale på drivjagt sammen med 11 andre jægere. Jagttrykket i området er meget lavt, og de foregående 2 gange lykkedes det dyrene at omgåes både drivere og poster. I dag blev der fra de 2 såter leveret 1 rå samt et bukke og et rålam. En del andre dyr blev set.
Det var Hotlips andet skud, og kort efter i næste såt, leverede min bror endnu et flot dyr []
Prikken over i´et var, at en af mine jagtkammerater forærede mig den største af de 2 ræve, han skød [] . Stor flot hanræv med en vægt på 10,8kg. Er det ikke pænt stor? Pelshuen er inden for rækkevidde. I morgen kommer min gamle pelsjægerfar og min bror og instruerer i strejfning af ræv, så projektet får en optimal start.
I dag har jeg ikke spurgt mig selv om, hvorfor jeg går på jagt[]
Som jæger kan man ved perfekt levering af et stykke vildt føle, at det hele går op i en højere enhed. At hele situationen er ægte, rigtig og har rødder tilbage til tidernes morgen.Fantastisk dag.
Mvh Walnut