07-01-2009, 01:46 AM
Citat:quote:
Originally posted by PeterE
Den mængde våben som florere og børnenes viden om brugen af dem gør sikkert at der ikke er langt fra tanke til handling, hvis barnet føler sig uretfærdigt behandlet i skolen..
Hvis vi skal gribe i egen "barm" er vi nok også skydeliderlige, der er ihvertfald ikke plads i mit nuværende våbenskab til flere jagtvåben.
Hvis jeg nu skal være lidt grov og en anelse provokerende, så er vi (som jægere og fædre) vel ikke meget anderledes end en del af de forældre som blev vist i udsendelsen. Hvor mange af os bruger ikke tid sammen med vores børn, hvor våben i en eller anden udstrækning indgår ??? Det kan være sammen med junior ude i haven med et luftgevær, hver torsdag aften nede i skytteklubben med en af ungerne, eller at de hjælper med at rengøre vores våben, hjælper med at lade osv osv... Vores børn får også et grundlæggende kendskab til vores våben...hvor er forskellen på "os og dem". Vi kan ikke bygge en AR15 klon til vores tøs af den simple grund, at de er praktisk taget umulige at få tilladelse til - men hvad nu hvis vi kunne ??? Og hånden på hjertet - hvor mange af os man med fuldstændig 110 % sikkerhed sige at der ikke er nogen af vores børn som ved hvor låsen til våbenskabet er ???
Ja der er samfundsmæssige forskelle på USA og lille Danmark, men al erfaring viser at de tendenser man så i USA for 15 år siden dem er man ved at se i Danmark idag.
Samtidig er det min egen helt personlige opfattelse, at danske borgere i dag i langt, langt højere grad end tidligere er ved at få holdningen om at "måtte forsvare hvad der er mit" - altså at man også i Danmark begynder at tænke i baner om at måtte kunne forsvare sig selv i tilfælde af overfald i hjemmet og lign.
Mvh
.
************************Kend din ret og gør din pligt**************************