15-04-2009, 10:06 PM
I 2 kamphaner Tikka4ever og Bundgård.
Hvis I nu satte jer til at læse artiklen, så ville I se at Biegel udtaler,
Citat:
En bil til en million kroner, købt til erhvervsmæssigt formål, giver fradrag for moms på 250.000 kr., men den går ikke, hvis bilen benyttes privat, siger Erik Biegel.
Det er almindeligt at man inden for erhvervslivet ikke medregner moms, da den normalt bliver trukket fra, som GT så rigtigt skrever så er prisen 1250000,- incl moms.
Biegel nævner tydeligt, at det er en bil købt til "erhvervsmæssigt formål" og jeg syntes at det er meget tydeligt at det er et tal der er grebet for at fremme forståelsen.
ID.
Med hensyn til misundelsesafgiften, så scorer staten fedt på den. Prøv at regne på, hvor mange penge der kan forrentes for 5000,- kr pr år i eksempelvis 5 år og se hvilken bil mange private kunne køre i. Tager man så afskrivninger og vægt afgift contra grøn afgift med, så kan det gå helt galt og folk ville ofte være billigere kørende på hvide plader.
Mvh
Santo
Hvis I nu satte jer til at læse artiklen, så ville I se at Biegel udtaler,
Citat:
En bil til en million kroner, købt til erhvervsmæssigt formål, giver fradrag for moms på 250.000 kr., men den går ikke, hvis bilen benyttes privat, siger Erik Biegel.
Det er almindeligt at man inden for erhvervslivet ikke medregner moms, da den normalt bliver trukket fra, som GT så rigtigt skrever så er prisen 1250000,- incl moms.
Biegel nævner tydeligt, at det er en bil købt til "erhvervsmæssigt formål" og jeg syntes at det er meget tydeligt at det er et tal der er grebet for at fremme forståelsen.
ID.
Med hensyn til misundelsesafgiften, så scorer staten fedt på den. Prøv at regne på, hvor mange penge der kan forrentes for 5000,- kr pr år i eksempelvis 5 år og se hvilken bil mange private kunne køre i. Tager man så afskrivninger og vægt afgift contra grøn afgift med, så kan det gå helt galt og folk ville ofte være billigere kørende på hvide plader.
Mvh
Santo