Svar: 1.146
Tråde: 0
Respekt:
1
Slet ingen, der har erfaringer med Monarch 3 serien???
J.
Svar: 1.753
Respekt:
12
Jeg købte den Billige Monarch på nettet(
Http://www.vergonaoutdoors.com). Team Primos udgaven i 3-9x40 med BDC Reticle og 95% lysgennemstrømnin(Ifølge fabrikken)(Er ikke mere på deres hjemmeside)
Den blev sendt med USPS, og deklareret som Nikon Sports Optics, og nåede Grønland uden problemer.
Sammenlignet med nyere kinesere(Norinco og andet skrammel) og en 20 år gammel Kahles, så er den klart mere lysstærk, ligesom den har en dejlig lang øjenafstand. Der er heller ingen problemer med tunnelsyn og uskarpe kanter, eller mærkelige farver i kanterne.
Glædelig Jagt fra Grønland
Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar: 1.874
Respekt:
0
Jeg har lige købt en Nikon Monarch UCC 2.5-10X56 m/lys til en god pris hos Rex.
Den er bedre end alt andet med samme specs jeg har set - til den pris vel at mærke(det skal man jo huske at skrive :-) )
-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar: 2.277
Respekt:
0
Citat:quote:
Originally posted by Jamo
Slet ingen, der har erfaringer med Monarch 3 serien???
J.
Læste i et Vapentidningen, at en gut ved den Svenske parallel til teknologisk institut Christor Castro, mente at linserne var på højde med eller bedre end Z, S&B og Swa.
Han havde altså testet rigtigt mange kikkerter professionelt.
Samtidig skrev han også noget hvor stor zoom faktor man kan lave uden
at det går ud over skarpheden ved de største forstørrelser.
Ikke overraskende anbefalede han at bruge fastforstørrelse, hvis målet var bedst skarphed. Måske han skulle tage en snak med Bushnell, Swarovski og andre om dette emne, for parterne er i al fald ikke enige på dette område.
VH Søren
Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar: 1.753
Respekt:
12
Jeg kan heller ikke se at Nikon kalder dem Monarch 3, men her er de numre, jeg kan finde i Nikon's 2009 katalog
Citat:quote:
3-12x42SF Part #8418 (Lustre, Nikoplex), #8419 (Matte, Nikoplex), #8420 (Matte, BDC)
Kataloget har jeg fundet her:
http://www.nikonhunting.com/images/downl...atalog.pdf
Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))