Hej,
Har en del vildtkød i fryseren og vil gerne lave grilpølser af bovene fra det vildsvin jeg skød i lørdags.
Nogen der har nogle gode opskrifter på pølser ?
Per
Svar: 347
Tråde: 0
Respekt:
0
Nej. Men kødet må ikke være for magert til pølser. Har prøvet nogle af rent hjorte kød - De var lidt kedelige... Men fra vildsvin, er der vel også lidt fedt?
/Ugelvig
What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig
What we do in life - Echoes in eternity!
Svar: 232
Respekt:
0
Vildsvinemedister er toppen, og forholdsvist nemt at gå til hvis man er lidt "grøn" ud i pølsemageriet.
Opskrift:
1 kg hakket reelt vildsvinekød gerne med lidt fedt (er kødet meget mager, så brug 1/2 vildsvin 1/2 fed alm svinekød, fra en ribbensteg eller lign.)
15 g salt
5 gram finthakkede tørrede løg (Eller finthakkede friske løg efter smag og behag)
2 gram sort peber
350 gram god smagfuld suppe (gerne kogt på vildsvinebenene og lidt suppeurter, vand kan også bruges, men smagen bliver bedre af suppe)
Evnt. en knivspids eller to allehånde hvis man vil lave "julemedister"
Bland ingredienserne og rør til en lind fars. Stoppes i svinetarme (fåes i velassorterede supermarkeder eller din lokale slagter) enten ved hjælp af en pølsestopper eller en sprøjtepose (helst af stof/silikone). Kog et par liter vand op i en gryde, og kom medisteren i, skru næsten helt ned for varmen og lad pølserne stå i vandet ca. 20 min. Steg dem herefter færdig på panden/grillen, og ikke for at lyde som et ekko, men sørg for at de er gennemstegte (over 75 grader centrumtemp.) da trikiner ikke er at spøge med.
Go' fornøjelse
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar: 1.308
Tråde: 2
Respekt:
4
Er det ikke påbudt ved lov at teste vildsvin for trikiner i både Sverige og Tyskland? Eller er der bare nogen som er for nærige til at betale for at få foretaget prøven? Synes da lige med trikiner at de håndhører sådan en prøve koster er givet godt ud i forhold til at risikere at blive syg.
MvH
Morten
MvH
Morten
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar: 5.530
Respekt:
0
Citat:quote:
Hvor mange af jer tager trikinprøver på grisene i skyder
Jeg gør[
]
Skal sku ikke nyde noget i den retning.
Både i tyskland og sverige hvor jeg jager bliver alle vildsvin trikin-undersøgt. Som du skriver så er prisen for at få vished nærmest latterlig i sammenhæng med jagtens øvrige omkostninger og endnu vigtigere, helbredet!!
/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
Svar: 437
Respekt:
0
Skal vildsvin ikke altid gemnemsteges også selvom det er undersøgt for trikiner?
Man kan vel ikke lave rosastegt svin?
KR
Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.
Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.
You only get monkeys
Svar: 437
Respekt:
0
Jeg har fået 2 stk på frost i år og er faktisk ved og synes at det er lidt kedligt fordi og skal steges ihjel, kødet er undersøgt og fri for trikin, så det du siger er at jeg godt kan lave det rosastegt.
KR
Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.
Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.
You only get monkeys