Svar: 327
Tråde: 0
Respekt:
0
Du har helt ret, Per. Det er netop nu, at det er vigtigt.
På vores 125 tdl. på Djursland, har vi otte fodertønder, to hække og en foderplads. Vi kører hver sæson flere tons roer, gulerødder og affaldsfrugt derud. Men nu skal jo også fodre både fasaner, rådyr, dådyr og strejfende kronvildt. [
][:p][^]
Mvh Club338
... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar: 295
Respekt:
0
Har 2 tønder på jagten.
De er netop fyldt med 4 sække hvede og en sæk ærter. (Holder dem fyldte hele året.
Råvildtet æder alt, hvad jeg fodrer med.
Har for første gang prøvet 1 sæk gulerødder smidt på jorden/i sneen.
Ved i om råvildt gider æde gulerødder, og er det ok at smide dem på jorden ??
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Carl Gustav 6,5x55
Remington 600 Mohawk 243W
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar: 1.928
Tråde: 1
Respekt:
3
Prøvede sidste år at ligge roer ud, de lå til de var vildt ulækkere.
Og til sidst blev de spist, men det var krondyr som havde spist dem.
Vildsvin i Danmark, JA Tak
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
Svar: 1.312
Respekt:
0
roer bliver spist hvis råvildtet har det i deres menu i dagligdagen ellers ikke.
Mine fine lucernemarker er dækket af 40 cm sne og jeg kan ikke endgang skrabe sne væk for at få grønne stængler frem. Den eneste vildtager der virker i år er fodermarvkål der har fået 150 kg N. Den er 150 cm høj og med brede blade. Desværre så er den ude på åben mark så råvildtet har ikke fundet den. Den ½ ha der er lavet nær skoven har jeg lige været ude og kigge på. Den er totalt spist væk på 3 uger. Og jeg bor i råvildt land, ingen dåvildt eller kronvildt.
Svar: 327
Respekt:
0
"Vores" rådyr gider heller ikke rigtigt gulerødder. Men de er glade for sukkerroer (det får de så også hele efteråret, så de er vant til dem nu).
Mvh Club338
... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar: 2.079
Respekt:
0
Nu ved jeg ikke hvor I bor, men er fodring af rådyr ikke lidt kontroversielt nu i forhold til spredning af råvildtsyge. Der er vel ingen grund til ligefrem at opfordre dem til at slikke på de samme foderemner og samle dyr fra nær og fjern. Det lyder ihvertfalt ikke som en god idé på Sjælland.
Uffe
Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Uffe
Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.