Tillykke med den M@X![
]
”Skifteren” er et ca. 200 x 500 meters stort engareal, som ligger imellem en bevoksning af (mod øst) birk- asp- og egetræer, med spredt rørskov.
Mod vest afgrænses engen af den urgamle fjordskråning, som hovedsalig er bevokset med nåletræer.
Tidligere blev græsset på engen slået, og området ”gav” hvert år 5 til 6 ræve, men de seneste par år har græsset stået knæhøjt, så rævene har kunnet færdes uforstyrret, skjult i det høje græs.
Efter at det meste af sneen nu er smeltet, er græsset trykket så det igen er muligt at se rævene.
Som jeg skrev i torsdags, så jeg fra min post i Nørrekæret, en ræv krydse ”Skifteren”. Jeg har ofte placeret mig hvor jeg tidligere har observeret ræve. Ræven er et vanedyr, og kommer tit af de samme ruter, og på de samme tidspunkter.
Derfor valgte jeg i morges ”Skifteren”, og det passede så heldigt at jeg har en stige der, som står ca. 200 meter fra det sted ræven kom i torsdags.
Klokken var omkring 9.20 da jeg så noget rødt i skovkanten ovre i venstre hjørne af engen. Op med riflen! Jo, den var god nok - det var Mikkel. Den kom ud på engen, og fortsatte ret over imod mig. Afstanden var omkring 200 meter, så jeg ventede lidt for at se om han ikke på et tidspunkt ville vende siden til. Han drejede mod venstre, og jeg fulgte ham i trådkorset, indtil han stoppede op.
Denne gang blev han på stedet, da V-max’en traf ham.[}
]
Han blev nummer 30 (hvilket er ny rekord) som er skudt på godset i denne sæson!
Swift
Member of "Team Headshot"