Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
14 ender skudt i fredningstid.
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

Her til morgen, d. 1.9., blev der i Linnerup Mose v. Klovborg 8765, skudt en 14 ender kronhjort - hjorten blev skudt 16 minutter før solopgang i mindst 10 vidners nærhver. Skytten - en ung mand på ca. 20 år, undskyldte med han var kommet til at se solopgangstiden i en avis fra forrige onsdag, uden at opdage det ikke var den nye avis.
Med til historien hører vel næsten også, at han for nylig har købt jordstykket som er på hele 3 hektar.
Episoden er meldt til politiet - på nuværende tidspunkt lyder det dog ikke som noget de vil tage sig af.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"

Svar
Her er hele historien.

Jeg var på vj på plads den 1/9 og høre 2 skud fra samme skytte. vi må skyde 0625 og kigger på mit ur der siger 0610.
tænker det var tidligt. sniger mig videre og får en fuldskuffel for og stiler skydestokken op og afventer tiden skal gå.
så går der 2 skud mere fra en anden skytte og tænker så det nu, men kigger på uret og ser den kun er 20 over [Sad!]
venter lidt mere tid og hjorten forsvinder uforstyrret ind i skoven.
jeg skriver til mine kammerater der sidder på den anden side af mattrup gods hvor jeg mener skudet kom fra og de havde høre det mellem os.
da jagten er færdig køre jeg en runde og ser skovfogeden fra mattrup køre ned og hjælpe en nabo jæger til dem med og slæbe en hjort ud. går med og spørger til om det var de 2 første skud eller hvad. nej det var de sidste og brokker sig over de første 2. jeg konfrontere dem med at også denne er for tidlig, de mener at den blev skudt 20 eller 22 over. jeg siger at det først er kl 0625 de må skyde med de havde kigget i avisen fra igår og den skrev ved jeg 23 over[Sad!]
vi forklare dem at det passer ikke og skytten slutter af med og sige at den nok var 26 over. men vi tjekkede hans ur og han vidste egentlig godt han havde fejlet. da vi har trukket hjorten til vejen efter 2 timer siden han skød aflader han sku hans riffel......... som om der skulle komme en hjort mere??????
derefter ringer min kammerat at de har lokaliseret skytten til den første hjort på hans 3,5 ha store ejendom og xxxx som han hedder kom med alle mulige forklaringer og bla. hans mor truede nogle nabo jærere med at melde ham ville de blive iaktaget meget nøje og ikke kunne træde 1 min ved siden af!!!!!!

Vi er alle naboer forargede over disse 2 skytter og xxxx er meldt til politiet som vi har en dialog med da vi mener han skal stræffes mere end de 1500 kr vi har hørt han har fået i bøde.

der var ren lynch stemning og alle er enige i at hvis det koster 150 kr og skyde før tid er der jo ingen der siger at det skal koste mere og skyde 5 timer før. man kan sagtens komme af med kødet med en pæn fortjeneste og xxxx har sat noget af hans til salg ved vi.

Vi er ikke misundelige på en "sort" hjort vi er forargede over at nogle jægere kan finde på sådan noget og at lovgivningen skal strammes betydeligt på området.

det mest trælse i denne situation er at jeg personligt sendt et læserbrev til jæger. de ville ikke i mine ellers 3 vesioner bringe dette og da jeg konfronterede i mail at vi er skuffede over dette valg fra deres side og vi ingen yderligere hjælp kunne få eller nærmere begrundelse, syntes jeg det er tamt og betale til dem når de ikke er der når der er brug for dem. men de vil gerne skrive gang på gang om bly hagl.

vi er alle brugere af naturen og dem der bare skal skyde koste hvad det koste skal burde aflevere deres våben og jagttegn.
vi skal kun hørste overskudet af naturen og hjælpe med og pleje den.

Det skal siges at Mattrup gods ikke har lagt terræn til nogle af de ulovlige skudte hjorte. de er informeret om det.

Redigeret af Kima/moderator
Navnet på skytten fjernet
Svar
Hej Tex.

Syntes det ville klæ dig, at underskrive dig med eget og fulde navn, efter som du, i din udlægning, navngiver hovedpersonen.

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand

Hvis man leger med tis så brænder man i sengen!!![/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
JFK er gået ind i sagen.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
Svar

JFK er gået ind i sagen.

[:0][:0] Er han ikke død ????[Wink]

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI

Svar
Hvem ved, var CIA ikke indblandet.
Nå, men så Jagtforeningernes Kommunale Fællesråd

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
Svar
hm en bøde på 1500 kr opfordre jo jo næstten andre til og skyde før tid og hvis han så sælger kødet tja så er der jo en god lille indtægt til andet grej...trode enlige ikke man måt sælge vildt som etc. lystfisker ikke må sælge fisk?
Svar
er der sket mere i sagen ?
Svar
Nu burde "den ged være barberet"...... - men......... lov er lov, - og lov skal holdes, og fordi naboen tæsker konen kan lille jeg jo ikke tillade det - vel? Solens op- og nedgangstid kan ikke diskuteres, og evner man som jæger ikke at finde det korrekte tidspunkt er man hjemfalden til straf - sådan er det! Der dispenseres ikke for mindre bemidlede! Kling og klang har det - ikke ubetydelige problem at de skal løfte bevisbyrden, og det kan være svært. Kommer det evt. til en retssag vil mandens forsvarer (hvis han har sådan en med) stille spørgsmålstegn ved om vidnerne så manden skyde (det formoder jeg at ingen gjorde) han vil spørge om der kunne være andre på jagt som kunne have skudt for tidligt - det er jeg sikker på at der var. Og den tiltalte kan påstå (han har som tiltalt ikke pligt til at tale sandt) at han hørte skud hvorefter hjorten kom løbende og faldt på hans jagt, og dermed tilfalder ham.

Med andre ord kan bevisbyrden være svær at løfte.

Det gider politiet ikke spilde deres eller retssystemets tid på, derfor sker der nok ikke yderligere forstiller jeg mig.

Nu kan det godt være at i synes at politiet er nogle "bløddyr," men jeg kender problematikken ved at være på "deres side af skranken"

Så kære jægersmænd: Vær dog en smule voksne og ansvarlige, og bevar jægerstandens forholdsvis gosde rygte ;->

Lars

If you cant beat them - eat them!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar

Kling og klang har det - ikke ubetydelige problem at de skal løfte bevisbyrden

Hvem er det du kalder for Kling og Klang ?

Mvh.LANI

Mvh.LANI

Svar

Originally posted by Lani

Kling og klang har det - ikke ubetydelige problem at de skal løfte bevisbyrden

Hvem er det du kalder for Kling og Klang ?

Mvh.LANI

Har du ikke set Pippi Langstrømpe da du var lille mindre ?
Svar
Rigtig....Kling og Klang var de to "geniale" poliser i Pippi Langstrømpe ;-)

If you cant beat them - eat them!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
Altså når de gider køre ud til en landmand som pløjer sin græsmark op for at så hvede så har de vist ikke nok at lave.
Svar

Altså når de gider køre ud til en landmand som pløjer sin græsmark op for at så hvede så har de vist ikke nok at lave.

Pudsigt som "man" altid bliver fornærmet/forurettet når "kling og klang" pludselig har fundet anledning til at interessere sig for ens person...hvorfor kører de ikke ud i Vollsmose og fanger nogle "rigtige" forbrydere??? Nåårh nej, det tør de jo ikke, så er det meeeeget nemmere at genere "lovlydige" borgere... [xx(]

Mvh.LANI

Mvh.LANI

Svar
Uden egentlig at vil gå ind i en debat med dig om politiets brug af deres recurser så skyder du helt ved siden af denne her gang.
http://maskinbladet.dk/artikel/rebelske-...itianmeldt
http://folketidende.dk/truede-med-okse-i...t-kom-ikke
Svar

Uden egentlig at vil gå ind i en debat med dig om politiets brug af deres recurser så skyder du helt ved siden af denne her gang.
http://maskinbladet.dk/artikel/rebelske-...itianmeldt
http://folketidende.dk/truede-med-okse-i...t-kom-ikke

Jeg skyder aldrig ved siden af [Wink]

Det gode ved at du ikke vil indgå i en debat er at så får jeg det sidste ord [Big Grin]

Man kan ikke bruge 2 forskellige artikler der omhandler 2 forskellige ting på 2 forskellige tidspunkter på 2 forskellige steder til at argumentere for noget som helst andet end at man ikke kan sammenligne æbler og pærer.

Min kommentar udsprang af at ligesom du farer i blækhuset når nogen kalder landmænd for nogle "grundvandsforurende grådige hyklere", så kan jeg godt blive lidt stødt på manchetterne når nogen skære "hele politiet" over en kam og kalder dem Kling og Klang = dumme og uintelligente samt antyder at de ikke laver noget for deres løn.

Slut på den diskution [Big Grin]

Mvh.LANI

Mvh.LANI

Svar
@Lani
Jeg har ellers en historie om en par fynske "Kling og Klang" der havde fået en anmeldelse om at en Polsk håndværker, vistnok en tømrer, havde fået et søm igennem hånden.
"Kling og Klang" får positionen på GPS'en og kører derud med horn og lygter for at optage rapport. Muligvis skal fremmedpolitiet jo have det at vide når ikke-registrerede sorte arbejdere kommer til skade.

Måske vil du hellere selv fortælle hvad der var sket da "Kling og Klang var nået frem til ulykkesstedet [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
På GPS positionen stod der i vejsiden et ca. 3 meter højt kors med en en korsfæstet Jesus figur ha ha ha....det var en fed joke :-)

Mvh.LANI

Mvh.LANI

Svar
@Lani. Jeg har aldrig brugt King og Klang omkring politi, men hvis du syntes det så kan jeg da godt gøre det næste gang jeg er sammen med betjente uden for lokalområdet lolland/falster og sydsjælland.
Svar
Imorges skete det så i Rold området. Jeg var på vej til skydestigen fumlende med den foreslåede app "GPS Test" på telefonen. Præcist kl 0715 lød der et enkelt skud fra nabolaget. Solopgang var først 0723/0725 (GPS test app/almanak DK-Støvring).

Det er sgu dårlig stil!

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: