Svar: 1.906
Tråde: 0
Tilmeldt: Jul 2004
Respekt:
1
Min nabo kom forbi i dag og fortalte at motoren på deres Audi A4 Advance muligvis var gået i stykker. Audi i Randers mente at det billigste var at sætte en ny (brugt) motor i .
Jeg kan huske at der var nogle dygtige VTF'ere, der gav mig et par gode råd, da min Dodge strejkede.
Er der nogen her inde, der ved hvad sådan en motor kan skaffes for i Tyskland ?
Motoren er en 2.0 TDI (BLB) fra november 2005.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar: 455
Tråde: 0
Tilmeldt: Jan 2009
Respekt:
0
http://www.returbilen.se er en mulighed, men de kan nemt have udsolgt af Wv og Audi
Mvh.
Fair
Svar: 210
Tråde: 0
Tilmeldt: Sep 2004
Respekt:
1
Hej
Hvad skulle motoren fejle efter deres sigende [?]
Det er korrekt, at den er temmelig dyr, hvis der skal en ombytter til, men brugte er også dyre og ikke altid lige nemme, at finde med moderate km tal.
Kan ikke huske hvornår vi sidst har skiftet en 140 hk diesel på en Audi,(er hos Vw/Audi/Skoda forhandler/værksted).
En motor fra en hugger herhjemme kan nemt koste 20.000 + moms.
De brugte fra Tyskland kan jeg ikke priserne på.
Mvh.
Carsten
Svar: 210
Tråde: 0
Tilmeldt: Sep 2004
Respekt:
1
Har fundet en motor med samme motorkode her
http://www.dba.dk/audi-a4-a6-motor-20-2005/id-79141361/
Mvh.
Carsten
Svar: 923
Tråde: 0
Tilmeldt: Apr 2005
Respekt:
0
Svar: 1.906
Tråde: 0
Tilmeldt: Jul 2004
Respekt:
1
Citat:quote:
Originally posted by ckn
Hej
Hvad skulle motoren fejle efter deres sigende [?]
Det er korrekt, at den er temmelig dyr, hvis der skal en ombytter til, men brugte er også dyre og ikke altid lige nemme, at finde med moderate km tal.
Kan ikke huske hvornår vi sidst har skiftet en 140 hk diesel på en Audi,(er hos Vw/Audi/Skoda forhandler/værksted).
En motor fra en hugger herhjemme kan nemt koste 20.000 + moms.
De brugte fra Tyskland kan jeg ikke priserne på.
Mvh.
Carsten
Det skulle være noget med en konstruktionsfejl på de modeller.
Han nævnte noget med en defekt trykføler og om at motoren så ikke havde fået nok olie .... mener det var det han sagde.
Så nævnte han noget med kædetræk kontra tandhjuls modeller.
Jeg aner ikke en "dyt" om biler, så det er forklaret så godt som jeg har forstået det [:I]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar: 4.209
Tråde: 0
Tilmeldt: Feb 2004
Respekt:
2
Hej Rex...
Din bekendte skal ind på http://www.audiclub.dk og læse trådene omkring BLB motorerne..
Problemet er oftest enten trækkæden til balanceakslerne eller den aksel der overfører kraft fra trækkæden til oliepumpen.
Hvis motoren får lov til at køre bare ganske kort med en oliepumpe der ikke leverer nok tryk, så dør den.. Turboen er noget af det første der dør, dernæst knastaksler og følgere...
Op til et bestemt motornummer af BLB'en har de alle dt samme problem med den lille blyantsformede sekskantede aksel der overfører kraften til oliepumpen.
Jeg gik og troede jeg havde den ringeste Audi diesel i min A4q (2,5 AKE), men det er åbenbart ikke tilfældet... [V]
Motorudskiftninge er MEGET billigere i tyskland.. Der er et par gode specialister dernede, de er nævnt i trådene omkring 2.0TDI motorerne
på audiclub.dk
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar: 907
Tråde: 0
Tilmeldt: Jan 2004
Respekt:
3
Jamen Dravis, Murphy ved nok ikke at din er en AKEer. Eller måske Fritz, Wolfgang eller Dieter tog matr fra en anden hylde, i den uge dine knaster blev lavet[ ]
Selvom det burde være fortschritt, er det tankevækkende, at hvis man søger på 1,9 TDI er fejlene stort set nul.
SS
1,9TDI ejer[8D]
"Once upon a time in the West"
Svar: 455
Tråde: 0
Tilmeldt: Jan 2009
Respekt:
0
Er 1,9TDI ejer, øvøvøvøvøvvøvøvøvøvøvøvøvøvøvøvøvøvøvøv DAS AUTO
Mvh.
Fair
Svar: 907
Tråde: 0
Tilmeldt: Jan 2004
Respekt:
3
Forklar, fortæl min ven![ ]
SS
"Once upon a time in the West"
Svar: 559
Tråde: 0
Tilmeldt: Mar 2007
Respekt:
0
som toyota ejer føler man sig udenfor[8D]
Svar: 605
Tråde: 0
Tilmeldt: Dec 2008
Respekt:
0
Folk tænkte jeg var underlig, da jeg valgte den forældet 1,9TDI med 90hk over en 2,0TDI med 140hk, da jeg købte en Touran i 2006.
Men den har ikke haft nogle fejl endnu. Og de fleste jeg kender, der har en 2,0ér på samme km stand, har skiftet turbo eller dyrere!!
Tror 1,9éren er den diesel motor der har kørt allerflest km gennem tiderne.
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]
[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]
[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar: 2.717
Tråde: 0
Tilmeldt: Dec 2005
Respekt:
31
Da jeg længere oppe i tråden læste, at der IKKE skulle være problemer med vw's 2,0'er blev jeg godt nok nervøs for at der var noget galt med mine ører, for har da godt nok hørt meget l...om eksakt 2,0 TDI.
Har/har haft 2 stk. VW Touran, begge 1,9TDI. Kørt 370.000 (har selv kørt hver kilometer[8D])
og 135.000km. Absolut ingen problemer med motor - undervogn derimod[xx(], men det er vel generel et VW problem eller i hvertfald ikke deres stærkeste side.
CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP
Trump - makes America a joke.
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar: 455
Tråde: 0
Tilmeldt: Jan 2009
Respekt:
0
Dysser, turbo, knasten har jeg haftproblemer med, bilen har totalt kørt 303.000km nu og må antages som mere eller mindre slidt op.
I reprationer har jeg brugt mellem 1,30kr til 1,40kr pr km. (incl undervogn og div el-fejl) jeg købte bilen da den have kørt 220.000 men som så mange kloge hoveder siger: der gør ingen ting for en audi.
DAS AUTO
Mvh.
Fair
Svar: 4.209
Tråde: 0
Tilmeldt: Feb 2004
Respekt:
2
Hej "FAIR" det er vel så en af de senere 1,9 PD (pumpeDyse) VAG motorer der sidder i din eller hyr?
Vores gamle Audi 80'er 1,9TDI runder snart de 360.000 km og selvom den er begyndt at sive lidt olie og drikke lidt af sit kølevand, så har den dyreste rep på motoren indtil nu været skift af en slange til turbo'en .... den kostede 272 kr ... og det tog mig præcis 11 minutter at skifte den...
Skift af tandrem og sidste gang vandpumpe, regner jeg for sliddele..
Den kører stadig 17 - 18 km/l .... Det har den altid gjort...
Undervognen har spist 2 sæt bærearme foran, og et sæt dæmpere bagi...
Om det er slemt ved jeg ikke, min gamle Peugeot 405 var da meget værre..
Jeg har nu efter 18 år ude i vejret fundet den første rustplet.. inde i motorrummet[:I] Bilen har aldrig stået i garage... lakken er ikke blevet mat overhovedet, men den er jo efterhånden noget ridset..
Min egen A4 2,5TDI quattro ligger på 272.000 km uden rep på motoren, men den har dog fået ny vandpumpe da tandremmen blev skiftet sidst...
Den gamle vandpumpe så ud nøjagtigt som den nye... jeg kunne ihvertfald ikke se noget slid eller utæthed, men da den havde kørt 230.000 km, blev den skiftet på mistanken...
Den måtte have nye bærearme foran for neden, da den rundede 265.000km
Jeg har nok bare været heldig med mine 2 x 4 ringe ...[ ]
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar: 455
Tråde: 0
Tilmeldt: Jan 2009
Respekt:
0
Min Hitler Auto er fra 97 så det er jo en ældre vogn, men jeg kan bare ikke lade vær med at stille den op mod fruens Volvo 850 fra 94, den har vi været direkte ond ved, vi har godt og vel behandlet den som sit øgenavn (traktor) og det køre sku bare!
Mvh.
Fair
Svar: 4.209
Tråde: 0
Tilmeldt: Feb 2004
Respekt:
2
ahhh altså en Audi A4 (B5) fra de "tidlige år" ? [V]
Der var mange af dem der var sørgelige, specielt undervogn og bremser, men 1,9TDI motorerne var da ikke så dårlige, såvidt jeg husker..
Du må have været uheldig..
Jeg kender indtil flere af de modeller hvor alt andet end motoren er slidt op..
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
|