Svar: 136
Tråde: 0
Respekt:
0
Hejsa.
Jeg har investeret i en Leatherman Vista. Det er ganske vist ikke 'kun' en kniv, men et multitool. Jeg bruger grensaksen til at klippe ribben, når jeg brækker dyr. Selve kniven er meget skarp.
Hvis det kun er en kniv du skal bruge, er det lidt 'bøvlet' at finde den frem på et multitool.
Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Svar: 115
Respekt:
0
ellgaard Jeg er ret overbevist om at denne kniv overtræder den Danske kniv lov. da der er blade på den som er Enhåndsbetjent.
Og jeg kan garantere dig at det er ikke det værd. Jeg har været hele turen igennem med en Leatherman Wave.
Svar: 4.209
Respekt:
2
Jeg mangler stadig at få en fornuftig forklaring fra JM, på hvorfor de dynger af stanley knive der ligger i byggemarkederne IKKE er ulovlige, når alle andre knive der er konstrueret til enhåndsåbning ER ulovlige og ikke engang kan "lovliggøres" ved at fjerne mekanismerne.
???? Nogen bud? [
]
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar: 1.874
Respekt:
0
Citat:quote:
Originally posted by dravis
Jeg mangler stadig at få en fornuftig forklaring fra JM, på hvorfor de dynger af stanley knive der ligger i byggemarkederne IKKE er ulovlige, når alle andre knive der er konstrueret til enhåndsåbning ER ulovlige og ikke engang kan "lovliggøres" ved at fjerne mekanismerne.
???? Nogen bud? []
Hilsner
Det er 100% sikkert at de
ikke er lovlige - politiet vælger så bare ikke at gøre noget ved det. Hvis de skulle være lovlige, så ville de være nød til at blive betragtet som noget andet end knive, men eftersom der jo som bekendt var en håndværker der kom i retten på at have glemt sin hobbykniv i bilen/buksen eller hvad det nu var, så MÅ de nødvendigvis blive betragtet som knive.
Hilsen Kenneth
-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar: 1.874
Respekt:
0
Originally posted by PeptoBizmo
Originally posted by dravis
???? Nogen bud? []
Hilsner
I denne tråd er der da et bud:
www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=41&t=11249&hilit=hobbykniv
[]
Efter at have læst den tråd må jeg tage mine or i mig igen.Jeg havde ikke troet at JM var så kreative at de kunne sno sig uden om den, men det var de altså.
Konklusionen må være at ham håndværkeren der blev dømt, udelukkende blev dømt fordi det var et låsbart blad.
Jeg må klart i gang med at konstruere en enhåndsbetjent kniv som ikke er en foldekniv!
Hilsen Kenneth
-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar: 91
Respekt:
0
Var i Specialbutikken i går i anden anledning og så på disken en folder fra Leathermann importøren der lister op hvilke knive der er godkendt som det ene eller andet. Mener at de nævnte 2 grupper hvor den ene gruppe var det de kalder 24/7, som omhandler knive der kan anvendes uden det såkaldte annerkendelsesværdige formål. Den anden gruppe kan jeg ikke huske hvad hed men den omhandlede netop knive som kun må anvendes under særlige omstændigheder som jagt osv. og der var omtalte kniv netop nævnt. Ærgeligt jeg ikke lige fik taget et eksemplar af brochuren.