19-12-2011, 10:13 PM
Har grovhakket 3kg vildsvin (ukurant udskæring & brystflæsk) idag. Naturligvis trikintestet. Den svage men klart genkendelige vildsvinelugt, der var i køkkenet under slagtning var helt væk efter 3-4 uger i fryseren, heldigvis.
Af ca 1 kg formede jeg karbonader, dog er vildsvinekødet så mørkt at det minder mere om hakkebøffer. Både i smag (forbavsende neutralt) og udseende.
Gav karbonaderne god stegeoverflade på panden efter at have blødgjort løgringe af tre løg.
De voksne her i huset er ret tossede med gorgonzola, så jeg valgte at ovngratinere 2 stk med netop dèt udover de bløde løg naturligvis.
Hertil fx kogte kartofler, bearnaise og din favoritrødvin eller mørke, stærke øl.
Vupti, en lidt grå mandag fik pludselig lidt mere kulør. Velbekomme []
Mvh Peter
###################
Af ca 1 kg formede jeg karbonader, dog er vildsvinekødet så mørkt at det minder mere om hakkebøffer. Både i smag (forbavsende neutralt) og udseende.
Gav karbonaderne god stegeoverflade på panden efter at have blødgjort løgringe af tre løg.
De voksne her i huset er ret tossede med gorgonzola, så jeg valgte at ovngratinere 2 stk med netop dèt udover de bløde løg naturligvis.
Hertil fx kogte kartofler, bearnaise og din favoritrødvin eller mørke, stærke øl.
Vupti, en lidt grå mandag fik pludselig lidt mere kulør. Velbekomme []
Mvh Peter
###################