Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp. Jeg har måske ødelagt mit løb.
#1
Hej Alle sammen.

Jeg har en gammel SUHL hvor jeg har fået varme brunert mit løb, nu efter ½ år kan jeg se at de to løb er begyndt at gå op "i limningen" i den yderst 1/3.[Sad][Sad][Sad]

Der skal godt siges at jeg ringede til Østjysk først for at høre af om det løb kunne tåle det. Det mente de godt det kunne.
Men det kunne det ikke.

Hvad kan jeg gøre nu ?
Svar
#2
Det er fordi dit løb er tin loddet. Det foregår ved en ret lav temperatur og saltet æder dit tin.
Ben there - done that [Sad]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Okay, men hvad kan jeg så gøre nu ?
Svar
#4
Kør hen til NP.Nielsen og få ham til at lodde det om - hvis geværet kan bære sådan en reparation. Ellers smider du det ud.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Ikke for at være bagklog, men netop af samme grund har jeg valgt
altid at rustbrunere haglbøsser. [B)]

Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#6
Jo swift, men det jeg søgte på denne bøsse var ikke den lidt matte look som jeg får når jeg rust bruner.
Men det blanke sorte som når man køber en ny bøsse.
Svar
#7
Rustbrunering er lige netop den der giver den dybsorte blanke brunering.
Saltbadsbrunering giver en mere matsort farve hvis forarbejdet ikke er helt perfekt.

Tin loddede bøsser er altid rustbrunerede fra fabrikken.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Rustbrunering er lige netop den der giver den dybsorte blanke brunering.
Saltbadsbrunering giver en mere matsort farve hvis forarbejdet ikke er helt perfekt.

Tin loddede bøsser er altid rustbrunerede fra fabrikken.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!


Nej do
der er stort set ingen "bøsse Magere" i kongeriget som længere kan/gider at lave rigtige dyb blank sorte stryge/rust bruneringer.
Det er for de fleste lykkedes at overbevise at det middelmådige matblæste look de kan frembringe, netop er sagen [B)]
Saltbrunering kan de fleste dog få rimeligt blanke, bare de gider [xx(]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#9
Måske Per Langvad[8D]
Svar
#10
den skal da ikke smides ud!!! øv selv på den med noget resturering eller forsøg selv at lodde den igen det kan være du bliver overrasket! Wink jeg aftager den gerne hvis du ikke selv har mod på det Tongue
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#11
Hej Cillo.

Det du der oplever er bare træls.
Desværre for nogle få år tilbage fik jeg renoveret en Sauer 3000 Drilling ved en erfaren Bøssemager.
Han varmebrunerede også løbet, men det så mildest talt forfærdeligt ud, så jeg bad ham om at få det udbedret, hvilket han ikke havde udstyret til.
Men efter lidt diskussion blev vi enige om at han skulle sende den forbi Per Langvad og få ham til at udføre en stryge brunering.
Da løbet kom tilbage skinnede den "som en katteskid i måneskin", jeg ringede op til Per Langvad for at takke for et fremragende stykke arbejde, samtidigt fortalte jeg ham hvorfor den skulle en tur forbi ham. Så blev han helt stille i telefonen, fordi den oplysning ville han gerne have haft inden han begyndte at brunere. Fordi så ville han helt sikkert have tjekket "klangen" i piben/løbet inden han begyndte at stryge brunere.
Han oplyste mig faren ved at varmebrunere og sagde at det var kun riffelløb man gør det ved og at det vidste "min Bøssemager" helt sikkert også.
Så stod jeg der med aben og diskuterede lidt med min daværende Bøssemager.., det var fandme en træls oplevelse og det sidste projekt han lavede for mig.

Men som der bliver oplyst, snak med NP Nielsen eller Per Langvad, det er nok de 2 som kan redde dig ud af situationen.
Indlevere du geværet i et af landets våbenhuse og ber dem om at lodde piberne sammen igen, så kan du nok ikke være sikker på at de skyder i samme retning efterfølgende...

Held og lykke med projektet.
Svar
#12
"En gammel Suhl" - så vil jeg gætte på det er en S/S, der så ca. er kr. 850,- værd. (endda med intakt lodning)
Med mindre det en 3.eller 4. generations arvestykke, vil jeg foreslå at du vasker/koger saltet ud og limer den resterende lodning med 2-komponent Araldit.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by CP
limer den resterende lodning med 2-komponent Araldit.



og den kan fåes i næsten sort, så det bliver praktisk taget usynligt [Wink]

Mvh Zeb
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Zeb

Citat:quote:

Originally posted by CP
limer den resterende lodning med 2-komponent Araldit.



og den kan fåes i næsten sort, så det bliver praktisk taget usynligt [Wink]

Mvh Zeb



Den kan laves helt sort, sort som i en negers røv, ved blot at blande sort Analin pulver i.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by CP

Citat:quote:

Originally posted by Zeb

Citat:quote:

Originally posted by CP
limer den resterende lodning med 2-komponent Araldit.



og den kan fåes i næsten sort, så det bliver praktisk taget usynligt [Wink]

Mvh Zeb



Den kan laves helt sort, sort som i en negers røv, ved blot at blande sort Analin pulver i. Hvis det skal være "sort som en negers RØV" skal det så ikke være ANAL pulver [Wink]

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"




Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#16
Hvis jeg selv vil prøve at lode den, hvad for noget tin og "lode vand" skal jeg bruge ?
Svar
#17
Du skal bare gøre som ham her siger:

https://www.youtube.com/watch?v=oSUOeT2dBg0

https://www.youtube.com/watch?v=TK3X7SqvK8U

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#18
Ja, så skal jeg bare have købt de ting.
Men alt det lode tin jeg lige kan finde er ikke 50/50 men 40/60, gast vide om det betyder noget.
Svar
#19
Når men nu er jeg igang, så der er ingen vej tilbage nu.
Se billeder.

[Image: TH_Løb1.jpg]

[Image: TH_Løb2.jpg]

[Image: TH_Løb3.jpg]
Svar
#20
Inden du begynder at lodde, så tror jeg at det vil være en god ide at slibe dine løb rene...

Mvh. Bjarne
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)